google analytic

Nuffnang

Monday, March 16, 2009

Instinct Zizou yang kuat

Lamanya sudah tidak mengupdate diari online ku ni...

Sebenarnya banyak benda yang mau di jot down.. tapi lantaran aku busy di office lately ni plus ada sikap suka bertangguh pasal benda memblogging ni tidak penting... until now, rileks sikit... ble la blog..

Last week, aku cuti panjang.. cuti maulidur rasul tambah dengan cuti sakit kerana ada benda yang merisaukan aku.. mummy zizou disahkan pregnant tapi ada kuar bleeding.. takutnya.... skg ni dah elok dah.. doctor bagi makan ubat kuatkan rahim..

Aku pun nda tau la apa punca sebenar aku bleeding tu.. adakah kerana aku terlalu lasak? Atau kerana si Zizou makin mengada asyik mau didukung nda pandai habis?

Memang tidak adil untuk membezakan experience aku pregnant sekarang dengan time aku pregnant si Zizou dulu... dulu rahim anak dara, sekarang sudah rahim anak sorang.. tambah lagi rahim ni pernah dikerat kerana melalui caesarean.

Jadi... kesimpulannya, aku just jangan banyak buat kerja sangat la... abang edi pun sudah nasihat, jgn dukung Zizou sgt... lepas tu, duduk saja diam2, biar abang edi buat semua kerja... huhuhuuh... dan abang edi juga orang yang tidak lupa untuk mengingatkan aku makan ubat... thanks abang edi...

Abang edi selalu pesan.. “Jaga anak kita dalam kandungan ni baik2”.. pernah sekali tu “Eva duduk dalam perut mummy elok2 tau”... tergezut aku.. memandai ja bagi nama Eva... huhuhuuh... (kami mengidam baby girl.. kalau dpt boy pun ok jugak... yang penting sihat dan sempurna sifat...)... i prefer nama Aisyah.. tapi abang edi plak tak berkenan.. cheh...

As for Zizou pulak... memang selalu menguji kesabaran aku... meragam, merengek, menangis.. sabar ja la mummy ni... sambil2 tu, kami selalu pesan pada Zizou “Zizou janganlah meragam2 macam ni... walau apa pun jadi, mummy dan daddy akan selalu sayang sama Zizou.. whatever it is, you are still our first child...”

2 comments:

  1. ha tu dia.. daddy nyer dah bagi nama 'Eva'..:P

    ReplyDelete
  2. ahh.. memang daddy zizou ni... tiba2 je ada nama baby dlm perut.. pandai2 je bg nama..

    ReplyDelete

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...