google analytic

Nuffnang

Saturday, January 16, 2010

Journey to Master Study

After 60 days of maternity leave...

Ditambah dengan 2 weeks annual leave yang aku tambah..

Dan sekarang aku akan menjalani kursus Quantitative Analysis di INTAN Kiara untuk tujuan persediaan sebelum menyambung pelajaran dalam peringkat sarjana nanti... for 6 weeks...
Hohohohoh... lamanya la aku tidak masuk opis... mesti berkarat kemahiran bekerja aku ni nanti... tidak apa bah... tu nanti aku fikir...

Concern aku sekarang, setelah 7 tahun aku meninggalkan zaman study, adakah otak aku sudah berkarat untuk belajar? Ya la kan.. lepas grad, mana ada pantang2 lagi... bantai makan kepala ikan la.. seb baik aku tidak suka makan makanan masam... kursus QA ni wajib lulus... kalau tidak lulus, maka nda la dapat biasiswa HLP tu... sesia ja la aku pass interview last year... dan tidak la dapat aku buat master study...

Penyelaras program kursus ni bagitau... ada seramai 11000++ penjawat awam yang memohon HLP last year... tapi hanya 300++ sahaja yang berjaya ditawarkan (PHD dan master study)... huiyooo.... kami sudah dinasihatkan awal2... do not take this opportunity for granted... mesti lulus kursus QA...

WEEK 1

Aku lega kerana aku boleh mix around dengan peserta kursus yang lain... most of us adalah terdiri daripada mereka yang lahir tahun 70an... yang lahir tahun 80an, ada 3 orang ja kali termasuk aku... semua sekali ada 98 orang peserta...

Aku masih menyesuaikan keadaan... pagi2 buta keluar rumah supaya boleh cepat sampai ke INTAN Kiara, senang cari parking, jalan masih belum sesak tahap maksima... Zizou dan Zara dihantar oleh abang edi ke nursery...

My great concern before this course even started – di mana dan bila aku boleh melakukan projek express breastmilk aku? Alhamdulillah... walaupun jadual kursus yang amat ketat, aku dapat juga pam time lepas lunch... pam di surau... lepas tu aku simpan EBM dalam cooler bag aku sudah simpan dengan techni ice dan ice pack yang sebanyak mungkin... supaya EBM boleh kekal sejuk dari tengahari hingga time aku balik rumah... tapi sekali tu ja la... after 4 days berkursus, aku perasan 'schedule aku yang satu tu' ada a little bit upset... redha ja la.... yang penting, rezeki Zara untuk minum susu natural masih ada...

Semua yang pergi surau ketika aku menjalankan projek tu, memberikan motivasi dan feedback yang amat baik sekali... sampai dorang suruh aku buat topic pasal breastfeeding time turn aku buat public speaking nanti... huhuhuhuhuh.... lepas tu, aku ingat aku sorang ja yang sibuk2 pasal projek ni... Rupa2nya, setakat yang aku tahu, ada 3 peserta lagi yang menjalankan aktiviti mengepam ni dengan menumpang port di office member PTD dorang... sampai dorang selalu skip lunch... kesian... gigih betul ibu-ibu ni...

Overall, for week 1 – i’m doing fine... masih konfiden... tapi kami pun masih di level introduction lagi... huhuhuh... aku harap aku, group member dan semua peserta sesi QA kali ni akan score dengan jayanya...

Apa yang jelas... setiap kali aku sampai rumah di sebelah petang, jemput anak dari nursery, menyusukan Zara, projek pam lagi... layan Zizou lagi... aku akan pengsan ketika jam menunjukkan 9 malam... exhausted yang amat... bila masa aku mau ulangkaji? Huhuhuhuh... time ni la.. sapa suruh memblogging... hehehe....

Dan aku ada terasa mau beli netbook comel yang baru... notebook sedia ada amat la berat... sudahlah mau pegi kelas kena naik tangga sampai tingkat 4... keding la aku ni nanti... well, just wait and see...

2 comments:

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...