google analytic

Nuffnang

Tuesday, July 27, 2010

Always Looking Up!

Oh no.... lama gila sudah aku tidak update blog aku ni...

Sebenarnya banyak benda yang aku mau tulis dalam blog aku ni... Things like
  • the first day I went back to school
  • Zara 's first everything - first crawl, first tooth, first time standing, her very first step, her eczema (poor girl)
  • how I manage my life now - as a fulltime master student and a mom with two kids (I have to mention myself as a student first before as a mom - huhuhuhuhu... because I still send my kids to nursery and most of the weekdays, we still dining out or do tapau)
  • my new netbook, my new printer - love them!
  • shopping raya for Zizou and Zara - shopping sakan...
  • life as a student - pe lagi - ASSIGNMENTS!!!
Adakah aci kalau aku buat entry dan aku backdated kepada tarikh sebenar event itu berlaku?

Suka la kan.. ini blog aku... the main purpose aku buat blog adalah sebagai personal journal aku... mana la tau, in future years ahead dari sekarang, aku mau meninjau-ninjau balik bila Zara start berjalan, betapa comelnya anak-anak aku ketika dorang masih baby (I have to, setiap ibu memang akan merasakan anak mereka adalah baby yang paling comel dalam dunia), bagaimana aku start belajar balik di UKM (time aku meninjau balik tu mungkin aku sudah kembali ke opis dan ponin-ponin kepala menguruskan projek), dan lain-lain lagi la...

Itu semua pengalaman aku...
Aku harap experience aku akan dapat bantu aku dari segi pengajaran, pedoman, sempadan - the least it can do - put a smile on my face...
Atau paling bagus - dapat membantu kawan-kawan aku yang sudi baca blog aku..

Pengajaran pagi ini - tadi aku tengok Oprah di Channel Astro Hallmark 702, ada interview dengan Michael J. Fox yang sedang struggle dengan kehidupan beliau yang ada penyakit Parkinson. Buat aku insaf.

Walaupun dia sedang menderita sakit (walaupun kita nampak dia macam tidak sakit, tapi dia mengaku dia sentiasa dalam agony - Parkinson is an incurable disease), dia masih seperti diri beliau yang sebenarnya.. masih boleh berjenaka.. one of his jokes is - to all normal guys out there, pegi la buat pedicure jika berkesempatan, kerana amat susah untuk buat pedicure kalau sudah ada parkinson (ya la.. macamana mau kena buat pedicure mun begegar ja)...

He also wrote a book titled "Always Looking Up!" - motivasi supaya kita sentiasa jadi optimist.. the quote is actually a joke for short people.. (macam aku yang kecil molek cinonet ni)..

 (cilok dari Internet yang buat review pasal buku Michael J. Fox)

So, Mummy Zizou and Zara, Look Up!!!

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...