google analytic

Nuffnang

Wednesday, April 18, 2012

Kebegukan

Kesiannya la anak bujang aku sorang ni..
Kami perasan hari ahad baru-baru ni, leher si Addin sebelah kanan bengkak..
Patut la, time dinner malam rabu yang lepas si Addin tiba-tiba ja cakap dia tidak sihat..
Panas badan.. Coolfever pula tiada stok di rumah.. Bagi ubat demam ja la..
Jadinya, aku dan abang Edi bawa Addin dan Zara pegi beli aiskrim..

Rupanya dia demam tu sebab mau kena beguk..
So, mengikut petua orang lama, aku sapukan nila campur cuka ke leher Addin yang bengkak.
Si Addin ni punya la main 'starring', dia cakap dia sihat ja..
Aku pun nampak dia macam sihat sebab aktif semacam ja..

 Leher warna biru

Cumanya, Addin tidak dapat pergi sekolah sebab beguk ni penyakit viral, boleh berjangkit..
Suka la budak sorang ni sebab dia boleh rehat-rehat di rumah, tengok katun di channel 613.

Walaupun dia cuti (cikgu dia advise supaya kasi cuti si Addin satu minggu), but still aku dan abang Edi kasi make sure dia tidak lupa pelajaran..
Tiap-tiap petang sebelum ambil Zara di nursery, aku singgah sekolah Addin dulu untuk ambil homework.
Besok paginya, kami return homework tu, dan ambil homework baru..
Kalau tidak buat semua homework tu, nanti si Addin ketinggalan pula..
Selain tu, aku dan Abang Edi bagi Addin latih tubi - simple algebra for kindergarten..
Suruh dia baca English books..

Aku la yang boring :(
Tidak dapat pegi UKM.. Kena jadi penunggu di rumah...
Nasib la aku tidak payah masuk opis sekarang..
Syukur.. tidak la pening-pening mana aku mau port anak aku ni..

Biasa la, bila duduk rumah ni, motivasi mau buat research tu macam ada kacau sikit..
Contohnya, berblogging :p
Nasib juga aku ada jumpa supervisor last week..
Ada la motivasi tambahan untuk 2 minggu sebelum next appointment :)

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...