google analytic

Nuffnang

Friday, October 28, 2016

Welcome darling baby no 3!

Hi kawan-kawan.
It's been a while since my last post :)

Saya baru saja menjadi ibu baru semula untuk kali ke-3 satu bulan 2 hari yang lepas.

Daddy dan Emir Aslan dalam labour room. 
30 minit selepas Emir Aslan dilahirkan.
Vacuum assisted vaginal delivery.
Hospital Putrajaya.

Introducing, our new baby, namanya - Emir Aslan.
Lepas 10 hari barulah kami confirm namanya ni dan daftarkan di JPN.
Punya susah kan mencari nama yang kami rasa ngam.

Saya tidak sangka yang saya akan suka menjadi ibu baru semula.
Seperti umur saya kembali ke zaman 20an. Macam zaman muda-muda baru kawin dulu.
Tidak rasa macam 30an langsung. Hehe.
(Wah.. skema juga bersaya-saya kan. Apa salahnya meluahkan kegembiraan dalam cara yang lebih sopan).

Sedangkan sebelum ni, punya la berabis aku buat family planning tidak mau ada anak lagi.
Kunun cukup la 2 orang anak saja.

Sekalinya, bila sudah ada baby ni, syioknya.
Ada baby kecil yang akan rela ja dicium pipinya dengan bau wangi dari syurga.
Kaki dan tangan kecil yang amat comel dan sentiasa memanggil orang yang melihatnya untuk berasa geram hingga rasa ingin menggigit kaki dan tangan comel itu.

 Kaki yang minta kena geget.
Bersalin kulit. 
Usia - 8 hari.

Itu baru baby 1 bulan. Yang belum pandai membalas senyuman dan belum pandai ketawa.
Baby ni hanya tau tidur, menyusu, berak, kencing, guna pampers dan wet tissue yang banyak dan dimandikan sehari sekali.
Oh iya, aku hanya mandikan baby baru ni sehari sekali dan guna sabun cetaphil yang tiada buih dan tiada bau wangi.
Bayangkan kalau sudah pandai senyum, giggle - mesti lebih meriah!

Nanti ada masa, aku cerita pasal my birthing experience untuk dijadikan kenangan di masa depan.

 Emir Aslan - 1 month old.
Malam pada hari kena injek Hepatitis B dos ke-2. 

Love you son.
You have a new life. And you changed our life forever. 
Semoga menjadi anak yang soleh. Menjadi kebanggaan Mummy dan Daddy.


 
And please get along well with your brother and sister.
Abang Addin and Kakak Zara love you so much :)


4 comments:

  1. alololooo comeyyy sgttttt
    tahniahhhhh

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Tahniah kak...kak boleh wassup saya x 0137101848..saya akan travel ke jepun 4 hingga 14 hb dec...so nak tanye detail sikit...bole?

    ReplyDelete

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...