google analytic

Nuffnang

Monday, November 12, 2007

Post Raya

Hi kengkawan... sori la kerana tidak balas segala comments tu.. aku busy bangat deh. Outstation manjang. ni pun besok kena terbang lagi. So, selamat hari raya (walaupun zulkaedah sudah menjelma).

Aku makin kurus? cengkung? Hmm... memang tidak dinafikan lagi. But, i ain't dieting. Aku pun heran. Selera makan aku ok ja, dan aku rasa energetic saja.

Adik aku cakap, mungkin aku terkena penyakit kadar metabolisma terlebih. Since ada baby ni, multitasking skill aku sudah semakin tajam. Aku ibarat lipas kudung yang ada lebih kaki.

Care to learn? Do give birth urself a baby. Not just an ordinary baby. Makesure when he/she is 5 mth old, he is as active as an athleteman.

Plus, to do your house chores, do not asking help from anybody (name it your mom, maid - sesapa yang pompuan la - kalau lelaki, tu bukan help sebenarnya. Because man never help actually. Sorry darling!). Bila seorang ibu buat kerja sorang, then she is an active mother.

Ada lagi satu, do breasfeed your baby. Seorang baby yang active akan menghisap segala kalori daripada seorang ibu yang aktif.

I'm not proud actually. Mula2 aku pun buat dek saja bila orang cakap aku makin kurus. Aku tidak pernah mau jadi kurus, tapi aku suka kalau aku jadi slim and fit. Berat aku sekarang lebih ringan daripada zaman aku study dulu. Berapa? 36kg only. (Tapi aku pun pendek ja, ngam la kali)..

Bila sudah terlampau ramai yang komplen aku kurus, ditambah lagi dengan desakan parents aku yang mau aku buat medical checkup, aku jadi tidak keruan.

I did ask my doctor, perlukah aku buat checkup? Makan ok? OK. Tidur ok? OK. Ada pening? Tade. Tension or sedih? Tade. Then the doctor said, ok je la kot. Tapi dia bagi aku vitamin pasal dia kata aku menyusukan baby. So, breastmilk pun akan jadi lebih berkhasiat.

Apa2 la… yang penting aku rasa sihat. Anak aku gembira. Suami aku gembira. (sebenarnya, dia sedey pasal aku tidak tembam dan gebu seperti dulu… huhuhuhu…)

Thus, aku mau upload gambar raya pun macam segan. Kerana gambar2 ku kurus deh.

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...