google analytic

Nuffnang

Monday, August 18, 2008

Malaysia, Agriculture, Horticulture and Agrotourism Exhibition 2008 (MAHA 2008)

Sabtu baru2 ni, kami sekeluarga ke MAHA 2008. On the way to MAHA, daddy si Zizou cuba mau merosakkan mood aku yang sudah lama semangat mau melawat MAHA 2008 ni. Tujuan aku satu, mau mengenalkan Zizou dengan flora dan fauna…mukaku mula masam, tone suara aku mula meninggi, tapi daddy si Zizou cepat2 mendivert cubaan beliau.. akhirnya kami pegi juga..

Kami sampai di tapak MAHA 2008 pada jam 11 pagi.. orang yang datang sudah ramai, semua golongan ada.. melayu, cina, india, orang tua, budak2, baby.. Tun Dr. Mahathir pun datang.. (macam tidak sangka pula.. but, wait.. lupa la pula.. sekarang ni kan cuti sekolah)..

Aku berpeluang makan ais potong susu kambing, masuk kandang arnab, masuk kandang burung kakak tua, beli bebola kambing.. tu je la.. setelah lebih sejam.. daddy si Zizou mula merungut2.. panas la apa la.. boring betul.. dia kata dia tak heran takat tgk kambing.. orang bukan nak bagi dia heran.. kita nak bagi Zizou yang heran.. dia dah tua, dah jadi bapak budak… hape2 la…

Kesimpulannya, si Zizou tak berani pun nak bermesra dengan binatang2 yang aku tunjuk.. cheh.. takpe la.. next year kita cuba lagi.. daddy si Zizou bgtau "Zizou tak appreciate pun benda2 semua tu, tunggu la dia besar sikit".. aku balas balik "mana tau dia appreciate ke tak.. kita le kena ajar dia appreciate menatang ni semua.."

Nanti aku mau datang lagi.. mau beli bebola daging kambing campur garlic lagi.. sedap la pula… aku datang sorang pun tape.. aku pun ada kereta sendiri.. (time ni la kita mau support barang2 buatan Malaysia dan bumiputera)…

Sekali lagi… apa2 la…



zizou tengok tu rabbit... jinak2 je rabbit ni..tp zizou yang tanak pegang..

cubaan zizou yang paling hampir..

rusa ni pun diam2 ja..

aku pun mau bergambar juga..







5 comments:

  1. Kalau nak gi lagi ajak la Kak Ngah..hehehe..

    ReplyDelete
  2. bole... kecil tapak tangan, nyiru saya tadahkan.. jom ke MAHA kak ngah..

    ReplyDelete
  3. sama la ngan papa ain.. dah puas ajak dia pegi...

    ReplyDelete
  4. 23 Ogos 2008. 10am to 9pm. tapi selalunya mesti kena extend. hehe.. mari le sama2 memeriahkan MAHA 2008.

    ReplyDelete

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...