google analytic

Nuffnang

Wednesday, January 5, 2011

Addin's latest craze - Cekodok!!


Situasi 1: Seronoknya....


Di satu petang, on Zizou's first day at pre-school, aku buat cekodok untuk si Zizou.. pasal aku tau anak bujang aku nan sorang ni mmg suka gila dengan cekodok.. plus pagi tu, si Zizou asking for cekodok tapi aku masak nasi goreng ikan bilis.. nasi goreng tu Zizou tambah dua kali, tapi still tidak cukup kali..

Jadi, guna resipi aku yang biasa untuk buat cekodok - pisang, tepung gandum, sedikit baking powder dan susu fresh milk.

Bila sampai rumah (belum buka pintu lagi)..

Addin : Hmmmm.. bau apa tu Mummy?
Aku:    Cuba Addin teka
Addin:  Bau cekodok ke Mummy? Mummy buat cekodok? (Dengan mata yang bersinar-sinar)
Aku:    Iya.. Mummy buat cekodok...
Addin:  (Sambil melompat kegirangan) Wahh... seronoknye... nak makan cekodok!


Situasi 2: Bangunkan..

Pada pagi hari ke-3 Addin sekolah pre-school.. malam sebelum tu, aku tanya Addin, What did he wants for breakfast? Coco crunch or cekodok? And he said, cekodok..

Jadi, sebagai seorang ibu yang bersemangat (sejak si Addin masuk pre-school ni, semangat pula aku bangun awal mau buat breakfast untuk dia), aku pun goreng cekodok.

Addin:  Mummy buat cekodok ke?
Aku:    Haah.. Addin suka tak?
Addin:  Suka... Mummy, bangunkan adik baby tu, adik baby masih tidur lagi..  nanti adik baby tak dapat makan cekodok nanti..

Wah... baiknya anak aku ni... he really loves his little sister... tapi selalu juga buli si Zara sampai budak kenit tu nangis kena tumbuk oleh abangnya pasal berebut block toys.. huhuuh... kind of love hate relationship..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...