google analytic

Nuffnang

Wednesday, February 2, 2011

After the 1st month appointment

Ni cerita hari Isnin hari tu. Appointment jam 3.

Dua tiga hari sebelum ni, aku perasan ada wire terlebih di belakang geraham rahang bawah aku. Doktor cakap, tu pasal gigi aku sudah bergerak, tu yang jadi terbelakang tu.. Ooo ok..

Doktor tunjuk lagi perkembangan terbaru gigi aku.. susunan gigi di sebelah bawah semakin meng'align' dengan berjayanya..

Doktor buat scaling sikit-sikit. Then, dia sangkutkan rubber band di bracket gigi taring sebelah atas dengan gigi geraham kecil di rahang bawah. Tujuannya adalah untuk menarik rahang atas ke dalam aku supaya align dengan rahang bawah. (or the opposite... I guess)

Kena pakai 24 hours.. hanya bukak apabila makan. Means.. aku akan jadi bertambah malas untuk makan kalau setakat hanya makan sikit-sikit.. lepas ni, kalau aku mau makan, kena makan alang-alang sampai kenyang..  Kena buka getah, makan, berus gigi, dan pakai balik. Setiap pagi, kena tukar rubber band yang baru.

Doktor cakap, kalau after 4 weeks, tiada perubahan yang memberangsangkan, dia akan cabut dua batang gigi aku (satu atas, satu bawah di sebelah kanan)... ohohohohohohoh.. Harap-harap la jadi treatment ni. Nda mau la kena cabut gigi.. sayang ooo..Tapi next month, sah kena tukar wire yang lebih tebal.. ohohohohohoh..

Rasa macam boring pula pakai rubber band ni.. susah mau bercakap pasal kena buka mulut kecil-kecil ja.. sungguh la inconvenience untuk aku yang suka bercakap ni..

Kadang-kadang, aku lupa mau buka getah.. bila sudah start mengunyah, baru perasan rubber band masih ada di gigi aku..


See the rubber band?

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...