google analytic

Nuffnang

Monday, August 1, 2011

Azam Ramadhan tahun ini..


My all time favorite "Asma Allah" by Sami Yusof - Lagu tema Jejak Rasul 


Ahlan wa sahlan ya shahru ramadhan..

Barakallahulana...
Rahmat Allah kepada hambaNya yang menantikan kedatangan Ramadhan..

Semoga prestasi aku dalam Ramadhan tahun ni lebih baik dari tahun-tahun yang lepas..

Aku harap aku akan lebih rajin memasak sendiri daripada membeli di bazaar ramadhan..
Bak kata si Tasha, kalau pegi menapau pun, apa kata bawa bekas makanan sendiri - tupperware hatta tipuware untuk mengurangkan penggunaan plastik..

Aku harap aku dapat merasa pegi Masjid Besi tahun ni untuk menunaikan tarawikh.. lepas dapat anak ni, belum lagi aku menjejakkan kaki ke mana-mana masjid dan surau untuk bertarawikh sebab kena menjaga anak di rumah.. Astaghfirullah..
Semoga si Addin dan si Zara boleh behave time dan tidak mengacau jemaah yang lain time solat sunat tarawikh..

Semoga umur aku panjang untuk menempuh ramadhan penuh sebulan..
Semoga aku bersedih bila ramadhan meninggalkan kita..

Banyaknya azam aku untuk ramadhan kali ni..
Semoga semuanya tercapai... InsyaAllah..

Semoga Allah memelihara suamiku, anak-anakku, kedua ibubapa dan ibubapa mertuaku, adik-adikku beserta keluarga, ipar-iparku beserta keluarga, guru-guruku, rakan-rakanku, semua umat Islam di Malaysia dan seluruh dunia dalam lindungan kasih sayangNya..
Semoga kami semua diberikan petunjuk dan kekuatan untuk mengikis sikap berlengah-lengah dan sikap malas dalam menunaikan ibadah dan urusan dunia..
Semoga kami semua lebih berusaha untuk tidak terpengaruh dengan keseronokan dunia..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...