google analytic

Nuffnang

Monday, February 13, 2012

Lawak ke der?

Abang Edi suka layan Raja Lawak. Aku pun follow ja.
Maharaja Lawak pun kami layan. Sebab tu la Abang Edi suruh subscribe pakej Mustika sebab ada Astro Warna. Alang-alang kami subscribe Astro Beyond sebab kalau masuk pakej Mustika ada jimat sket.

Maharaja Lawak Mega pun kami layan.
Jadi bila ada Lawak Ke Der? di Istana Budaya baru-baru ni, aku dan Abang Edi agak excited.
Tambah pula ada Jozan.. huu.. duet Johan dan Zizan memang menjadi, ada chemistry. Saling menyokong.

Tapi yang tidak bestnya, show dorang ni ada sebelah malam dan weekend saja.
Dilema betul la bila memikirkan mana mau hantar si Addin dan Zara.
Nasib baik juga, kebetulan adik aku si Nurul bagitau yang dia dapat kerja di AirAsia. (Yeay.. kudos to her!)
Jadi, aku import dia awal sikit supaya dia boleh look after my kids. Tiket dia datang KL aku sponsor la :P



Tercapai la juga hasrat tengok show dorang ni. Tempat duduk pun dapat tepi pasal lambat beli tiket :( 

 Bulan 4 nanti ada Upin Ipin di Istana Budaya. Mau bawa la Addin dan Zara :)


Hasil dapatan aku:

1. Nabil jadi hos. Mantap. Cuma aku kurang berkenan sebab dia suka gelak dengan lawaknya sendiri. Abang Edi pula terpakai betul sama si Nabil ni.

2. Boboi - pada aku dan Abang Edi, agak sedikit tenggelam. Punch line memang banyak tapi terasa kurang sengatnya. First babak dorang bawa watak Boboi dan Gegirl. Aku memang kurang gemar Harun Salim Bachik berlakon ala-ala Najwa Muka Buku. Aku rasa dia lebih kelakar bila dia berlakon jadi Puteri Gunung Ledang dan Orang Minyak.

3. Jozan - terbaek dari ladang. Dorang bawa watak Ah Ceng dan Mail Lambung dari zaman sekolah dan berjanji untuk berjumpa pada 10 tahun selepasnya. Kelakar.

4. Harith Iskander - aku agak skeptikal dengan kemampuan mamat sorang ni. Sebelum masuk panggung, aku cakap sama Abang Edi, jangan la si Harith ni tidak kelakar, rugi ja duit tiket. Sebab aku memang tidak pernah terpakai lawak dia di tv. Mau kata lawak dia urban sangat, aku rasa aku ni bukanlah kampung pun. Huhuh... Nasib baik persembahan Harith tidak menghampakan. Stand up comedy yang hebat. Persepsi aku terhadap Harith Iskander berubah ke arah lebih baik :)

5. Lepas show, aku dan Abang Edi terus menuju ke Bangsar for supper. Lapar betul pasal tidak dinner. Habis show jam 11.45 malam. Penat gelak pun ada. Mengantuk pun ada. Tiada intermission. Show 3 jam straight.

6. Penuh juga panggung semalam. Ada la ternampak artis. Ada Neelofa (memang cun habis), ada Sharifah Shahirah.

7. Berdasarkan daripada skala gelak, aku rasa penonton wanita mengatasi penonton lelaki semalam. Ada minah belakang aku gelak siap hentak kaki ke lantai. Terus aku rasa bergegar kerusi.

8. All in all, tiket yang ditaja oleh Abang Edi (sebab aku sudah sponsor tiket AirAsia Nurul) adalah berbaloi-baloi.

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...