google analytic

Nuffnang

Tuesday, October 16, 2012

Kids say the darndest things

Otak

Addin: Mummy, otak tu macamana?
Aku: Otak tu dalam kepala
Addin: Kalau tade otak, boleh ke mummy
Aku: Mana boleh.. kalau tade otak, manusia mati la..
Addin: Eh tak la.. kalau tade jantung, baru la manusia mati..
Aku: Sama ja.. kalau manusia tade otak, tade jantung, tade hati, tade perut.. manusia mati..
Addin: Tapi ada kawan Addin tu mama dia cakap kawan Addin tade otak..
Aku: Astaghfirullah... mana boleh cakap orang macam tu.. Kalau ada orang cakap macam tu kat Addin, bagitau mummy..

(cannot imagine a mother sanggup cakap macam tu kat anak dia.. huhuhuh.. but who am I to judge people?.. jangan aku buat macam tu dekat anak sendiri sudah..)


Capital city

Addin: Mummy, Japan tu country ke?
Aku: Haah.. Japan tu country la..
Addin: Country tu macamana mummy?
Aku: Country tu negara.. negara tu besar.. ada negeri.. Macam Malaysia.. Dalam Malaysia, ada Selangor, Sabah, Labuan, Perak, Terengganu, Penang (just to name a few contoh negeri yang Addin sudah pernah sampai)
Addin: Kalau Tokyo tu?
Abang Edi: Tokyo tu capital city.. macam Kuala Lumpur, capital city of Malaysia..
Addin: Capital city tu apa daddy?
Abang Edi: Capital city tu ibu negara.. Tokyo tu ibu negara Japan..
Addin: Ayah negara dia sapa daddy?
Aku: I dah agak dah dia nak tanya ni.. hahahaha..
Abang Edi: Ayah negara takde.. ibu negara je..
Zara: Kakak dengan abang dia mana mummy..
Aku: Hahahaha... ada ibu negara ja..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...