google analytic

Nuffnang

Tuesday, December 31, 2013

Ulat bulu hijau

Sekarang aku ada aktiviti gaya hidup sihat dan aktif yang baru.
Kalau cuaca dan masa mengizinkan,  aku akan fetch Addin dan Zara dari transit/tadika dengan berjalan kaki.
Jarak perjalanan = 500 meter sahaja.
Ala bole la. Buat basah ketiak sikit-sikit. 

Dan orang yang paling bahagia kalau dapat jalan kaki petang-petang macam tu,
Addin dan Zara :)

Satu hari, on the way balik ke rumah daripada transit/tadika dorang.

Zara: Mummy, Zara nak yang hijau-hijau, panjang-panjang, bulat-bulat yang Zara suka makan tu.
Aku: Ha? Apa tu hijau-hijau?
Zara: Ala... yang Zara suka makan tu.
Aku: (Masih konpius)... Apa tu Addin?
Hijau-hijau, panjang-panjang, bulat-bulat...
Addin: Entah, caterpillar kot..
Aku: Mana ada orang makan caterpillar..

Addin: Eish.. geli la Zara ni. 

Zara: Ala.. ada dalam esbok la.


Masuk rumah, pegi dapur, Zara buka pintu esbok (fridge).. 

Zara tunjuk, "Ini la Mummy"...
Rupa-rupanya..

Cendol!!

Hoho.. kebetulan dalam peti ais, ada stok sirap gula melaka, susu sejat dan cendol yang beli di Jusco.
Campur ja ketiga-tiga bahan ni. Tidak perlu ais. Sebab sudah sedia sejuk.
Sedap dimakan ketika mengidam :)


 Siap tunggang mangkuk lagi..

 Kikis semua selicin mungkin..

p/s: Aku suka cendol versi rumah ni. Rasa macam lebih sihat sket.. Huhu.

1 comment:

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...