google analytic

Nuffnang

Wednesday, July 15, 2015

Hari terakhir di Tokyo - Odaiba dan Tokyo Station

Hari ni adalah hari terakhir kami berkursus di JICA TIC.
Lepas habis kursus tu, aku dan Tiago, Richard dan Beaullah pegi jalan-jalan ke Odaiba.

Odaiba ni adalah destinasi terjauh yang aku pernah sampai selama aku di Tokyo ni.
Kalau mau naik train dari Shinjuku, kena bayar tiket 500 yen sehala ke Tokyo Teleport Station guna JR Saikyo Line.

Green is fascinating.

Kunjungan ke Odaiba tidak sah tanpa melawat Odaiba Seaside Park.

Oleh kerana aku beli sampai New York, jadi aku berbesar hati untuk bergambar dengan latar belakang Statue of Liberty di Odaiba ni.

Gambar ranting kayu pun aku suka.

Landscape view of the Statue of Liberty.

Tiago at the other end (Aqua City Odaiba).

Richard and Beaullah at the other end (Rainbow Bridge).

Aqua City Odaiba dan Fuji TV Building.
Bulatan besar di tengah-tengah bangunan kelabu yang tinggi tu ialah letaknya Hachitama Observation Deck Fuji TV.

Sempat ambil gambar dalam toilet.
I wonder why kenapa aku masih belum jumpa baby seat macam ni di toilet awam di Malaysia ni?

Kunjungan ke Odaiba juga tidak sah kalau tidak nampak kelibat statue Gundam yang tinggi ni.
Sesuai untuk orang yang gila Gundam.

Kami bercadang untuk stay di sini sampai senja sebab mau tengok pemandangan Tokyo Bay dan Rainbow Bridge pada waktu malam.
Cara terbaik adalah dengan berehat di Hachitama Observation Deck Tokyo.

Beli tiket dulu ye kawan-kawan.
550 yen sahaja. Tak sampai RM20 seorang dewasa.

Kena teleng kepala sikit.
Wefie bersama rakan-rakan.

Ambil gambar Rainbow Bridge guna iphone aku ja.
Ada aku minta Tiago ambil gambar aku guna kamera mahal dia.
Sampai ke sudah dia tidak email pun tu gambar.
Huhu.

Ferris wheel di Odaiba.

 
Inilah petua untuk ambil gambar pemandangan malam yang cantik ye kawan-kawan.
Pastikan anda tidak berada dalam bangunan yang penuh lampur.
Kalau lampu banyak sangat, cover area anda daripada lampu guna jaket macam ni. 

Pandangan daripada tepi.

Sekarang baru la aku dapat ambil gambar Rainbow Bridge tanpa semua reflection lampu yang bikin rosak gambar tu.
But, where is the rainbow? Hehe.

Sekembalinya kami ke pusat bandar Tokyo, aku singgah jap di Tokyo Station.
Dorang yang lain-lain meneruskan perjalanan pulang ke JICA TIC.

This is nice.
Tokyo Station ni sebenarnya sudah berumur 100 tahun.
Aku sebenarnya teringin ke Imperial Palace sebelah Tokyo Station ni, tapi tiada rezeki la pula.

Cantik betul Tokyo Station di waktu malam.

Kena la selfie juga kan.

This last attraction ends my travel journey in Tokyo :)

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...