google analytic

Nuffnang

Thursday, April 19, 2007

Zizou - 4 bulan!

Hari ni genaplah usia Zizou berumur 4 bulan 2 minggu dan 2 hari. Pada 8 April 2007 yang lepas, Zizou sudah pandai meniarap sendiri. Sebelum tu, Zizou pandai mengiring saja. Punya la excited aku ni bila tengok Zizou sudah pandai meniarap.

Tapi yang musykilnya ni, Zizou pandai meniarap, tapi tidak pandai pusing balik. Oleh kerana aku ni baru ada sorang ja baby, pengalaman belum ada lagi, so aku fikir, maybe next time dia pandai la pusing balik tu.

Risau jugak, kadang-kadang time tengah malam aku terjaga, aku tengok si Zizou ni tengah meniarap sambil tersengih-sengih tengok aku. Dia fikir mummy dia ni buka mata mahu bawa dia bermain la tu. Aku pula memang mahu ajar Zizou bahawa tengah malam adalah time to bed bukan time to play, aku baringkan dia balik, bagi minum susu sambil mengiring.

Oleh sebab Zizou suka buat akrobatik bersendirian di malam hari, daddy dia jadi takut mahu jaga Zizou time aku pegi kursus 3 malam di Port Dickson. Dia risau kalau-kalau Zizou penat meniarap, daddynya pula nyenyak tidur, tidak fasal-fasal Zizou lemas fasal penat mahu angkat kepala dan muka tersembam di tilam. Nauzubillah. Jadinya, daddynya berjaga setiap malam fasal mahu jaga Zizou. Kesian daddy.

Selain daripada tu, Zizou sekarang suka masukkan apa-apa saja dalam mulut. Tangan dia sendiri, patung, almost everything. Kalau bagi puting kosong, pandai pula dia jeluakkan balik. Kalau tangan mummy dan daddy dia, sedapnya la dia hisap bersungguh-sungguh macam ada rasa coklat saja. Pernah sekali tu, Zizou hisap tangan aku (bahagian atas siku) sambil aku mendukung dia, hisap dengan kuat sampai tangan aku berbekas macam kena lovebite.

Lepas tu, ada la pula anasir-anasir yang bersungguh-sungguh kempen aku supaya bagi Zizou makan nestum. Dorang cakap Zizou tu suka hisap tangan fasal dia lapar, tidak kenyang minum susu. Aku cakap saja la baik-baik, nanti Zizou sudah 6 bulan, aku bagi la dia solid food. Insyallah kalau sudah tiba masanya dan aku rajin, aku akan masak sendiri bubur Zizou instead of giving him nestum. Tidak sabarnya mahu masak untuk Zizou!

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...