google analytic

Nuffnang

Thursday, January 3, 2008

Selamat datang 2008!

Hari ni 3 Januari 2008. Awal tahun baru hari tu, Malaysia dikejutkan dengan berita mengenai orang yang ada kaitan dengan aku. (Ada kaitan ka? Ada la sikit2….) siapa lagi kalau bukan Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek, Menteri Kesihatan. (sekarang sudah jadi bekas menteri).

Bukan mau cakap aku saja terkujat pasal pengakuan beliau dalam dvd lucah tu. Aku rasa satu Malaysia pun terkejut. Ya la kan… pasal menteri kesihatan sorang ni bukan jenis orang yang huha2 banyak kecoh tak tentu pasal. He himself mmg tak byk cerita.. kalau bukan pasal keluar kompelin tentang hospital buat prob dalam news.. org pun mungkin lupa siapa la gerangan menteri kesihatan ni… not because he did not doing his job… but mostly because he is a down to earth person… tape la… jasamu tetap dikenang…

Enough about him… apa cerita aku di awal tahun baru pula? Hujung tahun 2007 aku dihabiskan dengan saat2 aku mengerang kesakitan di atas katil.. mula2 aku pening, lepas tu demam sejuk satu badan.. lepas tu hilang selera makan, sakit satu badan, lenguh segala sendi… aku sampai suspek yang aku ni pregnant…. Habis hilang mood… aku sudah bagi warning to my husband.. kalau aku mengandung, habis la aku tanak tegur dia for the next 9 months…

Hahaha… buduh2… rupanya, aku kena demam campak or german measle… selain daripada aku suspek aku kena pregnant, aku juga suspek yang aku kena denggi… tapi berdasarkan daripada consultation aku dengan doctor di hospital putrajaya, dia cakap measles aku tu sah measles pasal ruam aku tu gatal… ches… seb baik kena demam campak… just hoping si Zizou tidak kena jangkit pasal dia sudah pernah kena demam campak dulu….

For the time being, aku amat sensitive dengan perkataan mengidam, sakit perut, loya2, mual2… I'm just not ready for the next project… walaupun pengalaman pregnant aku sebelum tidak lah terlalu mentraumakan.. still, aku tetap phobia…

Tapi kalau terjangkit pun nak buat macamana… rezeki tuhan nak bagi ye tak… husband aku terima saja..masalahnya, bukan orang tu yang menanggung beban mengandung 9 bulan + 2 bulan pantang…

Makcik ni jugak…

p/s: sampai skarang pun aku masih rasa gatal2… dan aku bertambah kurus… uuuu… sesapa ada daging lebih, meh la sedekah sikit bagi kat aku…

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...