google analytic

Nuffnang

Monday, May 5, 2008

Aedes dan Denggi

Risaunya aku.. sekarang ni musim denggi… baru-baru husband aku ada upah tukang mesin rumput yang selalu mesin rumput di kawasan taman kami tinggal ni.. minta tolong mamat tu mesin lalang di belakang rumah kami yang ntah berapa tahun tidak pernah dipedulikan tu… tinggi lalang tu serupa macam tinggi aku..

Bila sudah bermesin tu, clear seclearnya… harap2 nyamuk tidak banyak la menyinggah di rumah… tapi yang nayanya… pasal pagar di rumah tu tidak bermangga, tidak pasal2 tong gas jiran sebelah kena samun la… jiran tu suspek pencuri tu masuk ikut gate belakang rumah aku..

Baru 1 malam clear, sudah menjadi sasaran pencuri.. seriau juga aku.. terus me and hubby pegi kedai, beli solex yang tidak tipu, pasang mangga di gate belakang… mau pasang grill? Mana ada duit ma… bukan rumah aku pun mau beria… rumah sewa ja… sekurang-kurangnya aku sudah menjalankan tanggungjawab sebagai jiran – memastikan nyamuk tidak bersarang dan memasang mangga yang terbaik di gate belakang rumah… kalau ada pencuri lagi, harap2 Tuhan panahkan petir bagi pencuri bodoh tu… tawakkal ja la…

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...