google analytic

Nuffnang

Monday, September 7, 2009

Dilema sakit gigi - Part 4

hari ni, aku tidak payah ambil antibiotic lagi... sakit gigi sudah berkurangan... Alhamdulillah kerana sekarang bulan Ramadhan.. maknanya – less eating – gigi aku dapat rehat lebih lama.. tu la ble sembuh tu kali..

bengkak sudah tiada.. sharp pain ada sikit2 tapi bearable.. (tidak seperti last weekend).. Cuma aku masih kena mengawal makan.. tidak boleh makan food yang liat, keras, manis nak mampus... nasi pun kena yang lembut ja... harap2 menjelang syawal aku sudah boleh bersuka ria... hehehe..

satu pengajaran untuk aku... do not neglect your oral health... kalau sebelum ni berus gigi dan floss saja... sekarang ni aku mesti berkumur2 dengan ubat kumur juga... next appointment dengan dentist pun aku sudah set.. sebelum ni aku jarang minum susu.. sekarang ni aku mesti pastikan aku minum at least 2 glass of milks hari2.. susu yang sedap? Dutch Lady Fresh Milk dan Anlene dalam kotak... tapi rasanya tidak larat la beli Anlene kotak lagi.. RM5.++ dapat 4 kotak ja.. kena beli powder milk la juga ni.. jimat sket..

Tapi ada downside juga... bila gigi semakin ok, selera besar aku pun sudah kembali! Huhuhuh... semalam berbuka puasa di rumah mertua aku bawa sambal sotong dan sayur campur – lobak merah, cendawan tiram dan kacang buncis. Lepas tu sempat lagi beli muffin chocolate chip di Kompleks PKNS (zizou's favourite). Sedapnye... yum yum..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...