google analytic

Nuffnang

Tuesday, February 23, 2010

Lagu nursery Addin Zidane

Ni adalah lagu mengenai rama-rama yang si Zizou belajar di nursery beliau dan beliau nyanyikan semula di rumah berserta dengan action sekali.

Lagu Rama-Rama

Dari ulat jadi kepompong

Dia tinggal dalam kelonsong

Bila tiba kepompong pecah.. pom pom! (terkejut aku bila si Zizou jerit part ni)

Jadilah rama-rama yang indah

Rama-rama terbang melata

Sungguh indah di alam maya anika warna (tidak sure la kalau betul part ni)

Hisap madu di pokok bunga

Tapi sayang hidup tak lama (apakah tragis hidup rama-rama yang singkat ini...)


Zizou call this thing "wame-wame" or "butterfly" (still can't get the 'r' right)


Aku sendiri-sendiri la figure out lirik lagu ni pasal si Zizou menyanyi dengan pelatnya yang tersendiri.

Tapi lagu ni amat seronot didengar. Dan amat comel bila anak aku yang 3 tahun itu menyanyikannya.

Lagu ni positif. Sekurang-kurangnya anak aku tau perjalanan hidup rama-rama melalui lagu ni.

Walaupun aku tau dia memang tidak kisah mengenai cerita sebenar lagu ni time umur dia sekarang.

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...