google analytic

Nuffnang

Thursday, December 16, 2010

Kids say the cutest things (2)

Semua conversation di bawah adalah ketika kami balik kampung di Labuan.. 

Situasi 1: KAHWIN

Addin: (Sambil memegang perut mama aku) Nenek ada adik baby ke? (Mentang-mentang la perut mama aku tu tidak kempes)
Mama aku: Tidak la..
Addin: Ooooo... Nenek belum kawin lagi kan...


Situasi 2: PASAL KAHWIN JUGA

Addin: Auntie Tasha ada adik baby kan... (si Tasha sedang pregnant anak pertama)
Tasha: Haah..
Addin: Memang la... Auntie Tasha ada adik baby.. Auntie Nurul tade adik baby.. Auntie Nurul tak kawin.. Auntie Tasha baru kawin...

Kami: ?????

(Silap audience, takut nanti orang lain fikir yang bukan-bukan pula.. )


Situasi 3: SEKOLAH

Addin baru bangun dari tidur.

Addin: Mummy, Addin tanak sekolah..
Aku: Mana boleh tak sekolah... kalau tak sekolah macamana nak jadi budak pandai..
Addin: Memang boleh... Addin nak sekolah Labuan je... Kat sini ada sekolah kan? Addin tanak sekolah KL...
Aku: (Amboi, bijaknya berkata-kata)


Situasi 4: BANYAK DUIT

Abang Edi sedang membelek-belek majalah Anjung Seri.

Addin: Daddy, Addin nak rumah macam ni.. rumah ni cantik..
Abang Edi: Kalau nak rumah macam ni, kena doakan Daddy banyak duit dulu...
Addin: (Sambil menadah tangan berdoa) Semoga Daddy dapat banyak duit boleh beli rumah cantik. Amin....
Abang Edi: Pandainya anak Daddy... terharu Daddy dengar... Amin...

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...