google analytic

Nuffnang

Friday, December 17, 2010

Kids say the cutest things (3)

SITUASI 1: MICKEY MOUSE

Adik aku, Akil @ Jakir baru ja berjaya memerangkap seekor anak tikus dalam biliknya.

Addin: Bilik Uncle Akil ada tikus ke mummy?
Aku: Haah.. nama tikus tu Mickey Mouse
Addin: Wahhh.. Seronoknya ada Mickey Mouse


SITUASI 2: MICKEY MOUSE

Addin: Bilik Uncle Akil ada tikus ke mummy?
Aku: Tak boleh cakap pasal tikus tu balik-balik.. Nanti tikus tu gigit jari Addin.. Tikus tu cakap "Eh... nak makan la tangan Addin ni pasal selalu kena kopek" (aku ubah tone suara jadi kecik sikit, kunun meniru cara tikus bercakap)
Addin: Hmmm... (sambil mengerutkan dahi)... mana boleh... Tikus mana pandai cakap..

(si Addin ada tabiat suka mengopek scar tissue luka menyebabkan lukanya tidak pandai sembuh dan akhirnya akan menjadi kudis. Pelbagai jenis teknik sudah yang aku buat supaya si Addin meninggalkan tabiat suka mengopek tu, tapi buat juga... bad habit.. sekarang ni ada 3 jari di tangan kanan si Addin yang buruk pasal selalu kena kopek)

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...