google analytic

Nuffnang

Thursday, January 28, 2016

Tahun 2015 dalam kenangan - Year 2015 in review

Januari 2015

Addin tahun 3 di sekolah dan dilantik sebagai pengawas sekolah.
Di sekolah dia ni, pengawas paling muda dari kalangan Tahun 3.
Awal tahun si Addin ni semangat la jadi pengawas.
Bila hujung tahun, jadi cerita lain pula.


Si Zara ni juga yang rileks pegi tadika dengan rakan seperjuangan.


Gambar hari pertama kursus JICA. 

The highlight of my January in 2015.
Pertama kali ke Jepun.
Dan pertama kali juga ke luar negara atas urusan kerja (kesian betul aku ni).
Pertama kali travel ke luar negara berseorangan tanpa ahli keluarga mahupun rakan dari Malaysia. 
Berjumpa dengan kawan baru dari negara lain.
Best experience ever. 

Februari 2015

Gambar hari terakhir kursus JICA. 

Still in JICA mood sebab kursus ni cover sampai the first week of February 2015.

Mac 2015

Tidak lengkap perjalanan ke Hong Kong tanpa singgah di Avenue of Stars. 

Beg pegi Jepun pun belum habis unpack, kami sekeluarga pegi Hong Kong pula.
Tujuan percutian ialah : Round Disneyland Hong Kong sampai kaki mau tercabut.
Orang bagitau Disneyland Hong Kong ni la yang paling kecil jika dibandingkan dengan Disneyland park yang lain.
Sungguh pun begitu, aku teramatlah penat meround sampai boleh short nap lagi atas bench. 
Yang penting, bukan saja Addin dan Zara, Mama dan adik-adik aku pun gembira.

April 2015

Love this view bangat!

Beg pegi Hong Kong belum habis unpack, bulan ni kami pegi Krabi pula.
Sepatutnya pegi bulan Mei. 
Tapi disebabkan oleh penstrukturan semula route oleh MAS, maka terpaksalah kami awalkan.
Walaupun Krabi amatlah over-rated, tapi aku suka makanan di sana. 
Nom nom all the way. 

Mei 2015

Bergambar dengan rakan-rakan satu cawangan yang dapat APC juga. 

Highlight of my May 2015.
Kali kedua dianugerahi APC sepanjang 10 tahun perkhidmatan.
Kali pertama di jabatan baru. 
Syukur Alhamdulillah.

Team dengan Liean, Jono and Oneal.

Kurang penting, tapi mau highlight juga.
Sebab ini adalah event berlari pertama yang aku join semenjak dua menjak running menjadi trend.
Tapi mungkin menjadi last juga sebab aku blackout kejap selepas berlari sambil dikejar zombie dalam hanya tempoh 10 minit.
Kesian. Haha.

Jun 2015


Cuti sekolah pertengahan tahun 2015 kami gunakan dengan melancong ke Tioman!
I love Tioman so much walaupun memula tu agak skeptikal.
Aku skeptikal sebab Tioman ni jauh dari KL dan aku tidak suka naik feri ekspress  sebab aku ada claustrophobia.
Nasib baik Tioman ni best. Next time boleh pegi lagi.
Tapi kena extra sapu sun screen.
Balik KL kulit terus jadi hitam legam terbakar. 

Gambar aku pada Hari Berkabung Sabah, 8 Jun 2015.
Tanda solidariti. 

Dalam bulan ni juga Malaysia dan Sabah khususnya dikejutkan dengan berita gempa bumi di Ranau.
Sebagai anak jati Sabah dan Mama aku pun asal Ranau, mestilah aku sentimental kan. 


Julai 2015

Dalam bulan julai ni, aku dapat tau aku yang aku mengandung, unplanned one. 
I describe my experience as - mix emotion. 
Suka ada, tegezut ada.
Dan yang paling suka tentunya si Addin and Zara.
Dorang siap broadcast di sekolah lagi. 
Siap plan nama apa yang dorang mau mengikut citarasa masing-masing. 
Upin ipin la, Dora la.
Tapi tidak lama lepas tu, baru tau 2-3 hari lepas buat pregnancy test sendiri, kandungan aku gugur di minggu ke-5. 
Sedih juga la walaupun belum seminggu aku tau pasal new baby ni.
Terpaksa la aku tinggal puasa 10 hari sebab bleeding aku yang agak lama. 
(Setakat ni baru qada' 6 hari.. huhu)


Selamat hari raya!
Tema biru.


Ogos 2015


Nothing much happened in August 2015 kecuali birthday Abang Edi yang ke 39.
Gambar di atas menunjukkan kami try makan lunch di restoran chicken rice ball yang popular di Melaka. 

September 2015


Aku pegi Perth dengan Nurul pada cuti sekolah bulan 9.
Sepatutnya pegi dengan si Tasha (tu pasal kena pegi time cuti sekolah) tapi dia pula tidak sihat dan unfit to fly.


Sehari lepas balik dari Perth, raya haji pula.
Gambar Abang Edi dan si Addin ja yang hensem time raya haji tu.
Aku dan Zara tak ensem.


Lepas raya haji, kami sekeluarga fly ke Langkawi pula.
Gambar di atas ialah ketika kami stay di Meritus Pelangi Langkawi. 

Oktober 2015


Bulan Oktober ialah bulan kelahiran saya!
Kek di atas walaupun nampak macam tidak cantik tapi sebenarnya sedap.
Tambah sedap lagi sebab Abang Edi beli kek ni dan surprise kan saya..
Uuuu... so sweet.. 


Bulan Oktober juga ialah bulan kelahiran our little girl Zara!
Besar sudah anak Mummy dan Daddy.
Tahun 2016 ni darjah 1 suda. 


Gambar di atas menunjukkan pengakhiran episod jerebu yang teruk di Malaysia.
Thank but no thanks our neighbour country yang mengirimkan jerebu ini.

November 2015

Bulan November ialah bulan yang penting dalam perjalanan karier aku.
Tapi pasal aku tidak suka mau cerita pasal hal opis dalam blog ni, so I just keep it silent. 

Zara sudah grad tadika!!
Dan pada hari itu juga aku notice a new thing: Zara ni jenis pemalu.
Ada stage fright sebab dia ada persembahan membaca teks English.
Tapi suaranya sayup-sayup ja.

Addin pula menghabiskan penggal tahun 3 dengan keputusan Top 11 daripada 378 orang pelajar.
Kalau dapat no. 10 mesti boleh datang Hari Kecemerlangan Sekolah.
Takpe la. 
Next year usaha lagi ya sayang. 

Oh dan ya, tahun depan dia kena offer jadi pengawas lagi.
Tapi dia tidak mau sebab dia kata tiada masa mau rehat dan bermain dengan kawan-kawan.
I was like "What...?"
Tidak apa la.. Not everyone like jadi pengawas..
Termasuklah anak aku yang sorang ni. 
Kena pula dengan Addin yang tidak suka pakai baju lengan panjang dan tie leher dan bervest pula.
Panas katanya.
Suka hati la. Yang penting, jadi budak baik. 

Disember 2015

Highlights of my December - trip to Japan!
Sebenarnya kami sudah sampai sana hujung bulan November lagi, tapi tidak apa la.
Bulan November terlebih highlights suda.

Japan - Impian aku bawa Abang Edi ke sini.

Dan budak 3 orang ni including Tasha.

Dan Addin dan Zara.

Dan Mama.

Tidak dilupakan, bulan Disember ialah bulan kelahiran Mama dan Addin.
Mama 2 Disember, Addin pula 3 Disember.
Pandai betul aku menyusun.
Dorang dua sambut besday di Tokyo. 

Tahun ni juga menyaksikan Addin dan Zara di pos laju ke Labuan sebagai Young Passgenger Travelling Alone.
Cubaan pertama kami berjaya Alhamdulillah walaupun ada sedikit masalah berlaku ketika proses check-in.
Addin dan Zara sungguh gembira dan ini lebih menggembirakan aku dan Abang Edi sebagai persediaan kami untuk projek besar tahun 2016, InsyaAllah.


Zara punya first day berpakaian sekolah rasmi sebagai pelajar Tahun 1 di Hari Orientasi.


Bye 2015!!











No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...