google analytic

Nuffnang

Friday, June 22, 2007

Zizou buah hati beta



Namanya Addin Zidane.









Keluarga sebelah husband panggil dia:
Addin.

Keluarga sebelah aku panggil dia:
Addin, Bedadin, Bejijou.


Tapi aku dan husband panggil dia:
Zizou.

(Kunun2 macam Zinedine Zidane punya nickname dalam France team la kunun.
Tapi lepas scan tau dapat baby boy pun aku mmg selalu berborak dengan Zizou dalam perut, panggil nama dia Zizou. Walaupun time tu belum decide mau bagi nama apa. A week before bersalin baru dapat ilham bagi nama Addin Zidane).


But lately, aku jadi inovatif sikit, maka aku selalu panggil dia:
Zhizhu, Jiju, Zhiju (bagi tebal sket lidah)..


Kalau mbah laki (husband babysitter Zizou), kawan-kawan husband aku atau kaum adam yang tahu pasal football (or soccer) panggil dia-
Zidane (sebut Zi 'dan) – penekanan lebih pada sukukata "dan"


Kadang-kadang, ada yang panggil Zizou
Addin Zidane (sebut Ad din Zi da ne)… baku la kunun

Kelakar juga dengar
Yang selalu sebut macam ni, selalunya kaum hawa la.. contoh macam nurses, makcik di kaunter pendaftaran dan lain-lain


Kadang-kadang aku pernah fikir, baby aku ni tidak confuse ka banyak sangat nama panggilan.
Setakat ni aku tengok dia belum confuse. He knew his names.

Kena panggil Addin pun dia respon, panggil Zizou pun respon, panggil Zidane pun pandai respon.



No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...