google analytic

Nuffnang

Thursday, March 13, 2008

Malaysia – Post PRU12

Hmm… sudah masuk 5 hari since keputusan PRU diumumkan… siapa yang sokong BN, sedih… siapa sokong DAP, PKR dan PAS, gembira… aku sokong siapa? Hmm… dengan humblenya dan muka tebal.. aku tidak mengundi pun… dan aku rasa rugi sangat kerana tidak dapat menunaikan tanggungjawab sebagai Malaysian pada sabtu lalu… kalau aku mengundi? Undi adalah rahsia… hehehe…

Aku rasa ada pro dan cons hasil pilihanraya ni… dan setiap yang berlaku, mesti ada hikmah di sebaliknya… kita lihat apa hasilnya dalam 4 ke 5 tahun ini…

Cuma yang aku menyampah… tadi aku dan colleague lunch di Alamandut… cerita2 la sikit pasal pilihanraya tu… perbualan tidak menyebelah berat kepada mana2 pihak… tapi ada satu mamat berbaju batik ni, daring punya main… siap jeling2 dan jegil2 mata macam mau makan kitaorang… hmmm… terasa ke pakcik? Nape… sedara ko ke yang bertanding tu? Ko tak puas hati ke? Parti ko ke yang kitaorg sebut2 tu? Ko mana boleh aktif politik… ko kan ke penjawat awam (pasal pakai baju batik di hari Khamis)… apsal nak daring2 plak….

Suka hati la pakcik… bukan ko yang bagi makan… bukan ko yang bagi bonus… (kalau dapat la… tak mengharap pun… pasal sedar bahawa bonus tu bukan hak)….




p/s: apa2 pun… lu pikir la sendiri…(tagline Nabil Raja Lawak – I like him, I think he is talented and hilarious)…

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...