google analytic

Nuffnang

Monday, March 3, 2008

Vacation trip to Phuket


Hilu….. lamanya aku sudah tidak update blog aku ni… ala, cam la aku ada follower pun kan… hehe
Last week, kami sekeluarga ke Phuket. Tapi sebelum tu, kami pindah rumah dulu. Kami ke phuket dengan keadaan rumah tunggang langgang pasal belum habis kemas rumah dan unpacking.

Overall? Best juga la… tapi Phuket mahal.. lebih mahal dari Bangkok. Bangkok tu standard macam KL saja. Di Phuket pula, everything semua macam cekik darah. Dorang ni mmg hidup atas pelancongan saja. Kalau pelancong tidak datang, alamat macam pekan koboi la Phuket tu. Makan paling murah pun 50Bhat (equal to RM5). Masuk toilet 10Bhat (RM1 masuk toilet? Hehe.. toilet buat pakai mangkuk emas ke…).. akhirnya, aku tidak beli pun ole2.. pasal Phuket ni aku rasa tiada identity sendiri.. apa yang ada di Phuket boleh dapat di Bangkok dan tempat lain… (contoh macam bikini, seluar Billabong tidak ori… dan lain-lain…

Kedai-kedai tepi jalan – tiada tanda harga diletakkan.. so, kena tanya pada pekedai dan kena bargain (boleh nego down to70% dr harga asal). Tu yang malas tu… susah mau survey harga… tapi aku pun round2 area Patong beach ja.. tak pi tempat lain…

Tapi pantai di Phuket ni cantik, bersih dan putih... kalau mau pegi phuket, baik bawa sendiri tikar or kain or towel dan payung (hotel ada sedia) untuk dijadikan tempat santai di pantai. ada kerusi dan payung disediakan..tapi kena charge ma... 150 Bhat satu payung.. ada berani? kalau duit banyak sangat, tak pe la kan..

Lepas tu, oleh kerana terlampau ramai jenis manusia di sini, maka byk la ragamnya.. org putih jalan2 perut buncit pakai seluar pendek ja (lelaki la).. topless (pompuan le... kalau lelaki tade la heran kan).. husband aku mula2 suka la kunun... bila lama2, dia kata dia dh immune... hahaha...bertuah punya laki.. lepas tu, bila zizou mau menyusu, husband aku bg green light utk breastfeeding.. psl dia kata org kat sini tak heran pun nak tgk org nyusu.. tp teda la aku buka baju kasi tayang kan... kalau di Malaysia, jgn harap le...
Ini adalah itinerary kami selama di sana

  • Khamis
    • tengahari – flight to Phuket (AirAsia)
    • petang – sampai Phuket – singgah ke ofis travel agent
    • check in hotel – Club Andaman Beach Hotel (good food, senang jalan area Patong, dekat dengan pantai)
    • malam – dinner makan seafood
    • pastu jalan2 area patong…
  • Jumaat
    • Awal pagi – buffet breakfast (complimentary)
    • Pastu van datang amik, pi island hopping – pi phi phi island, james bond island (tu sume kat krabi).. bole snorkeling
    • Petang balik hotel, dh penat gile
    • Malam buffet dinner kat hotel
    • Pas tu tidur – tak larat jalan, lagipun hujan gerimis…
  • Sabtu
    • Aktiviti bebas – jalan2 area patong
    • Mandi laut, mandi swimming pool
    • Malam – pi phuket fantasea – best jugak
  • Ahad
    • Makan pagi… jalan2 sket kat pantai
    • Tengahari – balik Malaysia… best nya



Ok la pi phuket… nak pegi lagi? Hmm… husband aku cakap ble la dalam 5 tahun lagi ke… zizou pun cam happy ja.. psl org Thai ni semua baik2 kalau layan budak… foreigner pun ramai yang suka dengan zizou.. zizou dapat bola la, belon la.. kena bg makan la… sume pun cakap dia cute… (budak2 umur 1 tahun mmg la orang nampak cute ja…)
Balik Malaysia, aku dapat jerawat beberapa butir… gain new experience… and still within budget (belanja dalam RM1500 gitu)… gambar aku upload later… masih mencari usb cable.. hilang ntah ke mana… kemas rumah nanti sure jumpa..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...