google analytic

Nuffnang

Monday, October 6, 2008

P. Ramlee the Musical – cerita ke 2

Raya ni… astro ada offer syawal channel for RM7 dari oct 1st selama sebulan.. jadi, daripada banyak2 movie yang diofferkan.. ada la kena tunjuk citer P. Ramlee the Musical ni… husband aku yang beria2 suruh aku call astro customer service untuk subscribe benda alah ni… aku pun ikut je la… lagipun, aku mau juga bagi adik2 aku tengok.. tgk di tv pun jadi la… kalau mau tgk secara live di Istana Budaya, rasanya macam tiada chance ja..

Hasilnya, my youngest sister suka sampai menangis2… hehehe… dan aku puas kerana adik2 aku dapat merasakan kehebatan musical theater P. Ramlee ni sepertimana yang aku pernah rasakan.. (kami semua peminat P. Ramlee)…

There's one part di mana Musly Ramlee menyanyi lagu Hujan di Tengahari (scene P. Ramlee frust pasal baru lepas bercerai)… lagu tu menusuk kalbu aku… siapa yang ada mp3 lagu ni? Hulur2 la… (for info, lagu ni tiada kaitan sama kehidupan aku.. aku cuma suka lagu ni ja.. J)


 

Hujan di Tengahari

Sedih rasanya hati di dalam
Mengenangkan peristiwa masa yang telah silam
Di mana aku hidup bersama si dia
Tak pernah rasa aman bah'gia

Perselisihan sering terjadi
Walaupun jauh dari nyata dan juga bukti
Namun begitu dia selalu terburu
Tegak meluru menurut nafsu

Andainya dia dapat mengubah
Tetap ku terima
Mendirikan mahligai ria
Tapi tak berdaya

Ku sangka panas hingga ke petang
Rupanya hujan di tengahari

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...