google analytic

Nuffnang

Saturday, July 2, 2011

Liean's brthday bash out

Last Saturday, aku, si Faiz dan si Oneal meraikan birthday si Liean ke-"tettt" di Pavilion.

Tujuan awal sebenarnya, aku ni tentiba teringin mau makan "vietnamese pho" atau dalam bahasa kita ni - mihun sup ala vietnam. Jadi aku ajak la si Liean. Ngam-ngam birthday si Liean pun around the corner, kami pun set la gathering. Tapi kali ni, tidak la dapat ajak kawan-kawan dari satu Malaysia. Mana berkarih (larat) mun (kalau) balik-balik datang KL kan.. kapih (bankrap) la si kawan..

Nasib jua la Abang Edi sporting mau menjaga si Addin dan si Zara di hari Sabtu. Bukan selalu aku a.k.a wifenya yang cantek ni ada peluang mau keluar berpoya-poya sama kawan-kawan.

We start our girls day out with lunch at La Lot, Pavilion. Aku order mihun sup dengan kepingan daging (sedikit pedas kunun tapi bagi aku tidak pedas pun) beserta air lemon soda (refreshing!!! aku mau try buat sendiri la nanti di rumah).

 Kami yang kelaparan.. mau sampai ke Pavilion pun punya la main susah.. ada jam la pula pasal ada Bridal Fair di tengah Jalan Bukit Bintang..

 
Ambil gambar dulu.. I'm turning old already.. wah.... look at the wrinkles..  

 orang yang diraikan bergambar dulu sama si Faiz..

our healthy lunch meals... as our group gift for Liean, the lunch treat was on us.. Liean hanya perlu mamam ja..

order this for dessert... mula-mula si Oneal yang buka mulut mau order ni.. aku layankan saja walaupun sebenarnya kurang bersetuju pasal aku tidak suka makan durian dalam bentuk lain selain dari bentuk durian yang asli.. tapi bila makan ja... Subhanallah... sedapnya ya ampun... I dub it as a very shockerilla unbelievable devillicious yummy treat.. kepada peminat durian, this is a must try!!! Oleh kerana terlampau sedap, kami order lagi for second plate..

senyum senget seorang ibu yang kekenyangan.. haruslah kena tutup tu mulut.. baru lepas makan.. nda boleh la tunjuk gigi.. hehe


 Lepas makan, kami jalan-jalan di Level 6 Pavilion kejap sambil ambil gambar.. 3 sekawan yang cantek - birthday girl - Liean, aku dan si Faiz..

 Lepas jalan-jalan, kami pegi the opposite building pula.. ambil gambar dulu.. tengok la perbezaan tinggi peserta paling ketot (aku) dan peserta paling tinggi (si Oneal - now you know why we call her Oneal) dalam aktiviti jalan-jalan hari ini..


 Our first visit to Sephora.. macam tourist pula.. tapi lupa pula ambil gambar dalam Sephora ni.. kami ada buat projek menconteng alis mata guna tester liquid eyeliner.. jakun macam budak sekolah baru kenal mekap pun ada juga.. sedangkan tua sudah.. 

 Time to go back to Pavilion... tunggu lampu hijau untuk pedestrian..

 Ambil gambar depan Pavilion...

 bila masuk balik Pavilion, kami cari aiskrim pula... layan aiskrim di Gelatomio..

 iklan teh..
 the ice-creams were really nice.. aku suka yang ada aiskrim kuning tu.. rasa buah markisa.. membuatkan aku teringatkan sama nenek aku di Ranau.. sebab time aku kecil-kecil dulu selalu petik ja buah markisa di pagar rumah nenek aku...


 si Faiz masih boleh tersenyum.. aku agak kepenatan dan sudah terasa sorethroat.. maybe pasal makan durian pancake tu.. minum Earl Grey tea dulu..

 Lepas makan aiskrim, kami pegi window shopping pula.. aku jadi bahan ujian untuk mencuba baju-baju.. apa nama kedai tu aa, lupa pula aku.. tapi memang sesuai untuk cari baju-baju petit size..

And then, kami menuju ke Forever 21 pula.. I bought a white viscose cotton shawl.. sekarang ni aku suka la pula pakai shawl especially kalau aku pegi ke UKM.. tapi aku tiada shawl putih.. bila sudah terjumpa tu, cantik pula.. beli ja la.. yang syioknya tu, aku dapat 10% discount sebab aku kasi tunjuk student card aku time bayar... wahhh... berbaloi-baloi jadi student tua ni.. hehehe..

Untuk menutup acara, kami akhiri dengan menapau bun dan pastries dari The Loaf.. seperti biasa, aku mesti akan ambil Cranberry Cheese.. 

Dan sebelum itu, kami juga telah membuat kesimpulan bahawa memang seronok kalau dapat keluar sama kawan-kawan perempuan saja.. especially dengan kawan-kawan yang kita sudah kenal lama dan membesar bersama di asrama ketika zaman sekolah menengah dulu.. most probably kami akan jadikan Girls Day Out ini acara bulanan.. I talked about this to Abang Edi, dan dia pun ok saja :)

p/s: Thanks to Liean for all the pictures.. si Liean memang ambil banyak gambar betul hari tu because it was her birthday!!! Happy birthday my dear best buddy.. semoga kau akan dirahmati dengan lebih banyak rezeki.. Amin..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...