google analytic

Nuffnang

Monday, September 26, 2011

Amanah Saham Didik

Si Addin dan Zara ada akaun ASD ni. Aku buka akaun dorang time si Zara umur 8 bulan. Sebelum tu si Addin ada akaun Tabung Haji ja.

Last week, aku mau bank in duit raya dorang + duit tabung di CIMB Putrajaya, orang di kaunter tu cakap tidak dapat masuk. Aku pun tidak paham pasal apa. Oleh kerana dia kesian tengok aku bawa banyak coins yang berat tu, dia offer la masuk dalam ASB aku dulu. Kemudian boleh transfer pegi ASD si Addin dan Zara.

Dan last week juga, aku terbaca post Mama Ain dan Ammar yang dana ASD sudah habis jadi tidak boleh buka akaun baru. Kalau mau tambah dana boleh.

Hari ni aku try lagi ke CIMB Bangi. Orang kaunter tu cakap dana habis, mau tambah pun tidak boleh. Kena tunggu pengumuman tambahan dana baru dari ASNB.

Aku masih bingung-bingung lagi ni. Aku call pula ASNB Putrajaya. Rupanya dana ASD ni sudah habis since 2-3 bulan yang lepas. Aku boleh tambah pelaburan kalau ada orang jual ja. Oooo.. baru la faham..

Tapi rasanya sekarang ni, musim-musim lepas raya, semua mama bapa mau kasi masuk duit untuk anak dorang. Ada juga ka yang mau kasi keluar? Kalau ada pun, macam tipis ja harapan untuk aku masukkan duit untuk 2 akaun.

Maybe kalau hujung tahun mau buka sekolah tu ramai kot yang keluarkan duit dari ASD anak dorang. Time tu mau guna duit banyak. Mungkin la.. spekulasi aku ja tu..

Macamana la duit dorang ni... aku kena buka akaun Tabung Haji si Zara juga la nampaknya.. park duit dorang di sana dulu.

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...