google analytic

Nuffnang

Wednesday, September 21, 2011

Rasa macam ada harapan kena conned

Sebelum raya ari tu, kami ada panggil sorang draughtman ni (dia cakap dia arkitek) - aku pun tidak tau la mana betul sebab kami dapat nama dia ni dari senarai draughtman yang direkemen oleh MPSJ.

Survey punya survey, call sorang-sorang dari senarai tu, harga mamat ni la paling kompetitif.

Jadi, bermulalah sesi melawat tapak, ambil gambar, minta kebenaran jiran semua. Pelan ubahsuai rumah pun kami sudah dapat. So, kononnya lepas raya, mamat ni mau submit la ke MPSJ. Abang Edi pun sudah ada buat bayaran 2/3 dari kesemua jumlah payment = bayaran arkitek + bayaran jurutera + deposit ke MPSJ

Ceritanya, last week Abang Edi call, tapi boleh mamat ni tu tidak kenal. Macam tidak logik pun ada, kan ada job sedang pending. At least, kena la simpan no client sampai job tu sah selesai semuanya. Kononnya, dia sudah submit. Next week boleh lulus sudah.

Tadi Abang Edi call, tapi mamat tu off hp. Hmm... Aku call MPSJ - tiada permohonan berkenaan.

Menyirap darah aku. Adakah aku dan Abang Edi sudah kena conned?

Aku sudah terfikir mau serbu opis mamat tu. Siap terfikir mau war-warkan nama mamat ni di dunia maya biar dia tidak dapat bisnes lagi. Aku siap buat plan mau tuntut di Tribunal Pengguna.

Tapi Abang Edi kata sabar dulu. Mungkin mamat tu ada problem. Mungkin orang MPSJ tu tersalah tengok. Harap-harap la..

Aku sudah semangat mau renovate rumah ni. Tapi, malang tidak berbau pula.

Huhuhuhuh... Jangan la kena cari arkitek lain pula.. huhuhu.. melayang usin begitu ja..

p/s: Pengajarannya, hanya bayar 1/3 daripada keseluruhan payment dulu untuk memastikan arkitek tidak lari.

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...