google analytic

Nuffnang

Monday, July 14, 2014

Blender baru

Blender sedia ada sudah berumur 7 tahun lebih (sebaya Addin).
Jenama Panasonic.
Very basic. 
Time baru-baru kawin tu mana la aku tau blender macamana yang bagus.
Yang aku tau, mau cari yang murah ja. 

3 bilah pisau, ada butang On dan Off saja, dan satu mill blender kasar kering.
Banyak berjasa. 
Tapi sudah kurang cekap. 
Dan aku mahu rehatkan untuk tujuan blend cili kering saja. 

Dalam masa yang sama, aku juga ada blender Philips Avent.
Kecil ja saiznya. 
Kunun untuk blend bubur Zara.
Tapi rosak suda. 
Tiba-tiba ja stuck time aku blend cake mixture.
Haha. Sampai kojol blender cinonet tu aku kerjakan. 
Setelah 3 tahun berkhidmat.

Oleh kerana aku sudah boring dengan blender sedia ada, dan aku sedang semangat mau buat smoothie, juice, ABC segala, aku rasa it's time for a new blender.

Cari punya cari, survey punya survey, aku putuskan beli di Jusco depan rumah saja.
Aku kurang puas sebab tidak dapat membelek kalau beli barangan elektrik secara online.

Dan blender jenama Philips memenuhi citarasa dan kemampuan poket aku. 

Harga asal RM139. Diskaun member: RM109 sahaja.

Ada 5 bilah pisau. 3 bergerigi dan 2 tidak bergerigi.
Kalau bergerigi ni kunun berkesan dalam blend air batu. 
Cumanya, kalau ais tu besar sangat pun, memang blender ni tidak boleh kisar sampai hancur macam ABC. 

Ada 2 jenis speed dan butang pulse.
Feel guna blender tu adalah lebih hebat daripada sekadar ada butang on off ja. Hoho. 

Jar dan bahagian bilah pisau yang boleh diceraikan untuk cucian yang lebih sempurna. 
Perfect. Senang cuci.

Ada filter. 
Tujuan filter ni kalau buat juice, boleh filter siap2 semua fiber buah-buah tu. 
Jadi, jus yang kita dapat tu clean, tiada hampas. 
Tapi kalau mau khasiat buah sebenar, kena la makan sekali fiber tu kan.

2 smaller mill dengan fungsi yang berbeza. 
Satu bertujuan untuk mince.
Satu lagi untuk blend kasar kering.

Kesimpulannya: aku puas hati!
Rasa berbaloi dengan harga yang dibayar.


Alang-alang beli belnder di atas tu, aku 'terbeli' hand blender ni sekali.
Kunun lama sudah mengidam mau menatang ni.
Abang Edi memang tidak kisah sebab aku tidak minta duit dia.
Semua barangan rumah yang mengikut hawa nafsu aku, aku beli sendiri ja.

 Harga asal RM219. Diskaun member: RM169 sahaja.

Hand blender ni boleh mash makanan, boleh whisk (telur ka) dan menghiris bawang-bawangan atau bahan-bahan herba jadi halus-halus.
Aku blum try. Masih dalam kotak lagi.

Walaupun belum cuba dan tidak layak untuk buat testimonial, aku tetap gembira.
Yang penting juga, dua-dua blender yang aku beli ni ada 2 tahun jaminan. 

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...