google analytic

Nuffnang

Monday, July 14, 2014

Fruity smoothie!

Salam ramadhan kareem!

Tahukah bahawa mengambil jus buah dan sayuran ketika sahur adalah amalan baik untuk mengekalkan tahap hidrasi badan?

Atas saranan itu, aku pun buat la kunun. Cumanya bukan ketika sahur, tapi ketika sungkai (buka puasa).
Sebab time sahur tu, aku lebih suka minum air kosong ja.

 Yang hijau tu ialah avocado smoothie.
Sebelah yang half full tu pula ialah banana smoothie.
Tinggal separuh ja sebab si Zara sudah tax siap-siap sebelum diambil gambar.
Avocado smoothie Zara tidak dapat tax sebab aku cakap tunggu azan maghrib dulu.

Cara buat smoothie:
Avocado/Banana/atau buah-buahan lain yang digemari + fresh milk: blend sahaja.
Kalau mau sejuk, masukkan ais.
Tidak perlu gula.
Tapi aku derhaka azam diri sendiri untuk kawal pengambilan gula dengan bubuh sedikit Hershey choc sauce. 

Sedap!

Untuk tujuan buat smoothie ni pun, aku beli blender baru la kunun.
Baru meriah sikit blog aku ni di bulan Ramadhan/July 2014. 


No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...