google analytic

Nuffnang

Thursday, June 30, 2016

Cuti-cuti Boracay!! (Kisah hari terakhir 31 Mei 2016)

1. Breakfast dulu ye.

 Zara ni pagi2 suda request avocado shake. 

2. Jam 10.30 kami check-out. Lepas check-out kami bersempit-sempit dengan tour guide kami naik tricycle ke jeti Caglaban. (Aku pun heran. Dah tau kami 4 orang bawa 2 beg pun boleh amik tricycle kecil lagi. Ini yang bikin aku panas ni). Kicking board kami kasi tinggal di hotel ja sebab sudah patah.

 Haih. Sebenarnya aku rimas dengan tour guide kami yang menyemak juga naik tricycle kecil tu. 
Bikin sempit ja.

3. Sampai di jeti Caglaban, tour guide kami pegi la beli tiket sambil kami menunggu ia ni. Ada ka patut dia bole tidak beli tiket untuk Addin. Aik, nak selit la tu. Aku mula membebel dekat Abang Edi. Aku cakap, kalau macam ni dia punya blur, aku buat sendiri arrangement ke Kalibo pun bole. Lagi jimat.

4. Sampai ja di Caticlan Jetty, rupanya van kami belum sampai lagi. Kena tunggu lagi around 15 minit macam tu. Ini pun bikin aku panas lagi. When I pay for service, I am expecting a service. Bukan benda yang aku pun bole settle.

5. Nasib baik van yang kami dapat tu cantik dan aircond bertindak cemerlang. Kami semua masing-masing conquer satu baris kerusi dalam van tu. Selesa.

6. Kami sampai di airport Kalibo pada jam 1.30 petang. Flight dijadualkan jam 3.30 petang. Kelaparan melanda. Sempat la aku bawa Addin dan Zara makan waffle coklat dan beli kerepek pisang bersira yang sedap.

 Kecil ja kaunter AirAsia di Kalibo airport ni.

  
Jangan lupa save some cash untuk bayar international terminal fee Php 700 sorang.
Adult ka kanak-kanak ka harga sama.

7. Belah pagi hari ni aku panas ja kan. Sudahlah henpon aku masih switch off lagi pasal kena air masin semalam. Sedangkan dalam masa yang sama, aku anxious mau tau cerita pasal opis thru whatsapp group kami. Apa boleh buat. Tiada rezeki.

8. Masa sebelum flight boarding tu, memang just nice ja untuk solat jamak kan. Tapi di airport Kalibo tu tidak disediakan meditation or prayer room. Nasib baik janitor di sana tu bermurah hati untuk meminjamkan bilik mereka kepada aku untuk menunaikan solat. Sejuk hati aku.

 Bilik janitor yang aku tumpang solat tu ada dekat area massage sebelah toilet perempuan.

9. Flight kami lancar dan kami kembali ke Malaysia dengan perasaan yang bercampur-baur. Ada suka, ada sedih. Duit pun masih banyak berbaki sebanyak PHP 900.

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...