google analytic

Nuffnang

Friday, July 27, 2007

Balik-balik menyanyi..bosan..

Aku memang boring dengan senario (eiseh…pakai perkataan senario..) hiburan di Malaysia ni yang balik2 menghidangkan pertandingan menyanyi. Lepas tu, pemenangnya kena pilih dengan undian sms orang awam pula tu.

Macam tiada pertandingan lain saja boleh buat. Tapi ada juga sesetengah contest yang bukan pasal menyanyi dan kira macam segar juga la..contoh So you Think You Can Dance dan pertandingan cari pekerja Carrefour – aku pun tidak ingat tajuk - (konon tiru The Apprentice+Survivor+ ntah apa2 lagi la).. but still, guna sms.

Baru2 ni ada pula pertandingan nyanyian LG dan di kalangan peserta tu ada pula budak sekolah rendah. (Tak sekolah ke?). .. the rest of the contestants pula, adalah muka2 pencuba nasib yang gagal untuk masuk AF, Malaysian Idol dan lain-lain pertandingan nyanyian.

Aku rasa Malaysia ni sudah kehabisan bakat la. Pasal balik2 muka sama juga pergi audition. Lepas tu semua nyanyi lagu orang..boring… (kalau nyanyi lagu dorang sendiri, lagi boring la kali…)

Aku ni kata ja boring, tapi kadang2 aku tengok juga. Tapi, aku tidak SMS. Aku tengok sambil aku kutuk. Hahaha..

SMS? Aku pun heran kenapa people keep SMSing untuk pertandingan yang memang 100% tidak akan membawa keuntungan kepada penghantar SMS tu. Siapa yang SMS sebenarnya, adakah hanya di kalangan sanak saudara dan kawan-kawan peserta tu sahaja?

Untung ka stesen TV yang buat pertandingan nyanyi2 ni? Kalau AF tu sah2 aku rasa macam bawa banyak untung, tapi yang lain2 tu, banyak ka SMS yang masuk?

Menyanyi, menyanyi… nampaknya rakyat Malaysia ni bakal jadi macam orang-orang yang hidup dalam filem Hindustan. Kurang pada part menari saja.

p/s: Aku tengok AF saja.. pasal promosi dorang bagus kot. But still, aku tidak undi. Huhuhu….

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...