google analytic

Nuffnang

Friday, August 17, 2007

Berapa orang anak?

Sebagai seorang pompuan yang waras (lelaki pun ble jugak menyebok kalau nak), pernahkah anda terfikir, berapa orang anak yg anda mahu jika anda berkahwin nanti? (Ni time belajar dulu la… or time berchenta, or time mula2 kahwin dulu)..

As for me, time berchenta dulu, aku pernah tanya boipren aku (sudah menjadi husband yang terchenta sekarang).. dia mau anak berapa? Dia kata mungkin 3 (pasal dia adik-beradik pun 3 orang)..

Aku pun macam setuju jugak. Angka 3 tu macam ngam2 saja. Kalau 2 rasa macam sikit sangat, tambah pula kalau dua2 anak tu sama jantina. At least mau juga sepasang, boy and girl.

Kalau 4 pula, aku tidak tau pula aku mampu handle atau tidak.

Kalau 5 pula, sama macam jumlah anak parents aku sekarang ni la.. (dan mungkin untuk selama-lamanya, rasanya macam tidak mungkin sahaja mama aku mau mengandung and beranak lagi..tetapi tidak mustahil..).

Walaupun kami 5 beradik, aku rasa macam ok. Tidak ramai sangat, tidak sikit sangat. Kalau salah seorang tiada, rasa macam sunyi saja rumah. And each one of us, ada perangai masing-masing.

Aku – Ketua, tukang bagi nasihat kepada adik-adik, tukang sampaikan permintaan adik-adik kepada mama dan bapa (macam ketua kampung ni kunun)

Tasha – can be very loud, and can be very silent.

Zakir – seorang yang lurus, naïve (still naïve ka?)

Nurul – joker in the family, seorang yang pengalah

Lina – she is the baby in the family (no longer la…pasal dia sudah ada nephew..hehehe).. kadang-kadang aku tidak rasa keghairahan kalau si Lina ni bercerita, mungkin kerana age gap kami yang jauh, but every time I see something cute and sweet, aku akan teringat Lina

Dan apabila kelima-lima kami digandingkan, ditambah pula dengan mama dan bapa, rumah boleh menjadi riuh

segamat2nya… kalau kesemuanya ada, tapi senyap sunyi saja, kemungkinan kami semua tidur…or there is something wrong somewhere…

Jadi, mama bapa aku ada 5 orang anak. Aku mau berapa? Aku pun tidak sure. Tapi aku tidak akan menolak rezeki.

Sekarang ni pun, aku sudah berkira-kira untuk bagi Zizou seorang adik (boy or girl tidak kisah, tp kalau dapat girl pun syok juga, merasa la pula ada baby girl). Insyallah, after Zizou umur setahun setengah ka… as for my hubby, dia mengikut saja…hehehehe…

Aku dan hubby pun sudah ada nama untuk adik Zizou kalau ditakdirkan dia baby girl..hehehe…

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...