google analytic

Nuffnang

Tuesday, August 21, 2007

Zizou 8 bulan – 38 minggu – sudah pandai buat apa?

Ini adalah sambungan kepada hobi ZIzou.

Zizou sekarang

  1. Sudah ada 2 batang gigi bawah...
  2. Sudah pandai memanjat sofa (selalunya kerana ingin mencapai sesuatu – kadang2 mummy or daddy sorok remote control). Lepas panjat, dapat remote control, Zizou pun rileks di sofa sambil meniarap dan makan remote control tu.
  3. Selain dari memanjat sofa, Zizou juga sudah pandai memanjat walker. (Walaupun aku macam bangga pasal anak aku sudah pandai memanjat, tapi sebenarnya aku risau..baby mana tau bahaya kan…)
  4. Amatlah suka menjerit. Suaranya.. Ya Tuhan… nyaring yang amat…
  5. Bangun awal, sebelum subuh sudah kejutkan mummy dengan ciom molot mummy. Or maybe I can say, ciom molot = makan molot mummy?
  6. Pandai tengok tv. Kalau ada rancangan kanak-kanak menyanyi, mesti tengok. Selain tu, amat suka tengok iklan di channel 70 Astro or Star Channel. Especially lagu si Mika tu.
  7. Selain dari menjerit2, Zizou juga suka bergoyang2 dan head banging kepala...macam kuda... tu tanda dia excited..

Zizou yang suka menjerit

Zizou selalunya menjerit kerana dia excited or gembira. (Tapi kalau dia menangis pun boleh tahan juga la..sakit juga la telinga ni mendengar). Perkara2 yang boleh buat dia excited

  1. Time aku ambil Zizou di rumah pengasuhnya. Kalau time tu dia dalam walker, seboleh mungkin dia akan berlari (kaki pun macam tidak jejak lantai). Lepas tu, jerit kuat2
  2. Time daddy dia balik rumah dari kerja. Kalau dengar bunyi pintu dah kreuk..kreuk (bunyi tombol dipusing)… Zizou sudah jerit2.. sebab dia tahu, daddy's home!!!
  3. Time aku call daddy si Zizou... pasal aku selalu on speaker.. ada ja bunyi caller tone.. Zizou sudah excited jerit2..
  4. Time main cak cak
  5. Time mandi
  6. Time makan
  7. Time tengok pertunjukan bunga api di Putrajaya. Mula2 Zizou macam hairan, lepas tu takut (pasal ada bunyi mercun).. tapi lepas tu excited. Every time ada bunga api, setiap kali tu juga dia menjerit. Tapi ada juga time, Zizou macam boring ja.. (bunga api tu setengah jam show).. Husband aku ble cakap, mana2 bunga api yang naik, Zizou jerit, tu yang menang...hehehe... ada la plak...

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...