google analytic

Nuffnang

Tuesday, January 20, 2009

Berita gembira di pagi hari

Lamanya suda aku tidak menjenguk blog aku yang serba sederhana ni... selalunya tiada masa.. pagi ni ada masa sikit, sambil2 menunggu mau meeting ni...

Pagi ni aku ada penemuan baru.. aku bercerita sama daddy si zizou.. aku bgtau pasal semalam..

"Di suatu ketika, di petang isnin, sambil aku busy menyediakan juadah makan malam – masak nasi guna rice cooker, bakar ikan keli untuk dimasak lemak cili api, sayur kacang buncis masak kicap berencahkan ayam (favourite zizou)...

Aku dengar si zizou ni menyanyi-nyanyi lagu yang aku tidak fahami.. (memang selalu macam tu)... sekali sekala tu, ada la juga aku menjenguk2 si zizou di ruang tamu.. atau si zizou yang mengacau mummynya ni di dapur...habis rumah disepahkannnya..

Makin lama, lagunya makin rancak... rupa-rupanya, si zizou sedang bermain dengan purse aku... habis duit syiling bertaburan di atas lantai...itu la cerita saya pada pagi ini"

Ulasan si daddy – "mungkin si zizou ni terkenangkan kereta berlagu di Jusco tu..(ala... yang masuk coin 50 sen lepas tu bergoyang-goyang sambil ada nursery rhyme tu)..."

Reaction aku – "oooo... ye la.... wa.. pandainya anak mummy... dia dah tau what the coins worth"

Kesimpulannya – mummy and daddy are proud of zizou.. walaupun ini hanya sekadar milestone yg ciput... but still.... (orang yang ada anak ja yg paham perasaan aku ni.. especially young or new parents..)

p/s: zizou sudah berumur 2 tahun 1 bulan 2 minggu... but still, mahu menyusu badan.. dan aku, tidak sampai hati untuk menceraikan susu...


(ni bukan kereta yg cucuk coin tu..)

(ni 'kereta' cucuk coin 50 sen di Jusco)

(ni 'kuda' cucuk coin RM2 tak silap di alamanda)

(acara membedakkan coffee table)





No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...