google analytic

Nuffnang

Tuesday, January 13, 2009

Jam strawberry di Putrajaya..

Semalam, traffic awal pagi di Putrajaya memberikan headache yang amat kepada orang2 yang bekerja di Putrajaya ni. Traffic jam yang amat!!!!! Kononnya, kesesakan tu sampai lebih 3km jauhnya... (ya ka tu? I'm not very good in measuring distance..heheh)

Aku selalu keluar rumah jam 7.30 am. Kalau sebelum2 ni, insyallah boleh sampai opis 7.50++ sikit lagi mau jam 8 am. Tapi sekarang ni, jam di exit Seri Kembangan pun makin menjadi2.. dan akibatnya, aku selalu tidak sempat punch before 8.. hehehe...

Tapi semalam, aku sudah pasang azam, aku mau keluar 15 minit lebih awal. Mula2, hantar zizou ke nursery dulu. Then, head to Putrajaya.. traffic di seri kembangan ok sikit berbanding hari biasa pasal aku agak awal... sesampai di Putrajaya, aku menjadi heran.. kenapa slow moving ni?

Berbekalkan semangat dan skill mencilok aku dengan keretaku yg comel lote, aku sempat sampai di Parcel E pada jam 7.45 am.. ramai la pula abang polis ni.. rupanya, ada aktiviti korek lubang di jalan masuk Putrajaya ni... hmm.. maybe ada kaitan dengan aktiviti TNB maintenance hujung minggu lalu...

Traffic jam yang mengakibatkan kelewatan sedikit untuk aku tu rupanya memberikan kesan dominos yang amat kepada orang lain yang mungkin gerak lambat 5 minit dari aku. Ramai colleagues aku yang sampai opis jam 9 pagi dan lebih.. walaupun dorang keluar rumah 7.30.. kalau lambat lagi, bayangkan la... dah la jalan masuk ke putrajaya ni – sekali masuk, no turning back... mau patah balik pun kena masuk dulu pusing2 then baru ada exit keluar....

Hari ni, aku keluar jam 7 pagi... si Zizou aku minta daddynya yang hantar ke sekolah.. (tidak sampai hati hantar zizou awal sgt, pasal cikgu dia kasi mandi budak awal pagi...sejuk bah tu..).. niatku, kalau aku keluar awal, sekurang2nya aku tidak perlu berada on the road lebih sejam untuk sampai opis macam semalam... (eh, mana ada aku sampai sejam on the road semalam tapi macam orang lain yg lewat lebih sejam.. aku bernasib baik ja semalam tu)...

Rupanya, hari ni tidak jam pun (untuk orang2 yg macam aku keluar awal).. lubang tu sudah bertimbus... dan rupanya aku tidak keseorangan.. ada lagi di kalangan colleague aku yang datang awal kerana berfikiran sama macam aku...hehehe.. tanak lambat dan bertapa dalam jam punya pasal..

Takpe la... niat baik, hasilnya pun insyallah baik..


 

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...