google analytic

Nuffnang

Sunday, January 25, 2009

Bila nak simpan duit laa?

Hilu.... selamat tahun baru cina!!!

Semalam, aku ajak si nurul pigi Jalan TAR mau cari kain untuk buat baju kurung/kebaya pegi ofis. Kalau ada rezeki, mungkin boleh dapat kain untuk raya tahun ni. Warna tema pun sudah ada. Tahun ni raya insyallah aku, si daddy dan si Zizou pakai baju sedondon warna gold. Sebab musababnya – si daddy dan si Zizou sudah ada baju melayu warna gold ni untuk kawin si Tasha last December. Daddy si Zizou malas mau buat baju melayu lagi.. so, aku ikut je la....

Sesampai di Semua House (selalu parking kereta di sini.. insyallah selamat.. lepas tu berbumbung kan..senang cari parking).. aku mencari arahku ke Jakel.. ini adalah angkara Jakel ni selalu buat promosi lately ni.. promote kawin si Mawi dan Ekin la.. tambah pula owner kedai ni melayu+islam... jadi, tujuan aku selain beli kain murah2, aku juga ingin membantu business bumiputera..

Sesampai di Jakel, aku jadi kelabu mata.. (first time menjejakkan kaki ke Jakel).. banyak kain murah2 di ground floor... lepas tu pigi 1st floor pun, pilihan boleh kata membanggakan juga.

Sebenarnya, aku ni tidak banyak pengalaman shopping kain ela. Sebelum2 ni, aku hanya pandai beli kain di Labuan ja. Kalau orang sebut Gulati's ka, EuroModa ka, apa2 la... aku memang tidak pernah ambil pusing.. kalau di kl ni, aku hanya pernah beli kain di arked kecil2 di Jalan TAR, beli kain dari orang berniaga di opis, beli kain di stall kecil2 di Giant...

Di jakel, ada juga kain yang mahal2 kunun macam RM100 over per meter (bagi aku, kalau sudah over RM100 tu memang mahal la pasal aku bukan golongan orang kaya atau datin)... tapi aku langsung tidak pandang.. pasal tujuan aku mmg mau cari kain murah.. kalau kain mahal, aku boleh beli di Labuan dengan harga separuh daripada yang ditawarkan di KL tapi dengan kualiti yang lebih baik..

Akhirnya, aku beli sepasang kain viscose – cantik, sesuai dibuat baju kurung, 2 pasang kain plain, sepasang kain angkasawan ape ntah, kain silk apa la... puas hati la... hehehe...

Lepas membeli-belah di Jakel, kami round2 area Pasar Malam Sabtu Jalan TAR... pekena laksa... nyaman eh... lama sudah aku tidak round2 sini..

Sekarang ni, aku hanya ada dilemma sama siapa aku mau hantar kain2 bertuah ni untuk dijahit? Kalau untuk baju raya, aku akan tunggu bulan Mei ni hantar sama cousin aku.. dia charge murah, hasil pun puas hati... di KL ni siapa yang aku boleh harap dan boleh siap cepat dengan charge yang murah?

Sudahnya, budget untuk simpanan bulan ni adalah kurang berbanding bulan lepas.. huhuhuhuh...

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...