google analytic

Nuffnang

Thursday, February 12, 2009

PGL The Musical III

Aku suka. Takjub. Kagum. Great effort. Two thumbs up. Magical. Breathtaking.

AC Mizal best!
Adlin lagi best!
Tiara ok.
Stephen agak kayu tapi suaranya.. Ya Ampun.... best gila... superb!!!!
Mbok Bayan pun best. (suka part yang dia menurun time nak buat magik hilangkan si PGL)

Selain tu, aku juga suka part
  • PGL menari depan Sultan Mahmud tapi kuis bunga kat Hang Tuah... (aku plak sengih kambing tengok part ni..)
  • Adlin menari ala-ala Chow Sin Chi... (tapi patut ka ada part ni? macam mendownkan Sultan Melaka ja?)
  • AC Mizal menari sambil marah pasal Demak nak jajah Majapahit.. I feel you AC.. hehehe..
  • Anak sultan ajak Hang Tuah bersilat.. comel!!!
  • PGL bagi 7 syarat peminangan.. gerun sey...
  • Sultan nak bunuh anak dia.... bergenang air mata aku... huhuhuhu...
  • Sultan Mahmud sumpah si PGL

All and all, memang aku rasa air mata aku bergenang ja sepanjang-panjang tengok cerita ni. Mungkin kerana muzik yang dimainkan - brilliant, menusuk kalbu. Kareografi pun memang superb. Lighting pun best. Dan set yang cantik..

Pastu kan, aku rasa la, kalau abang M. Nasir jadi Hang Tuah, maybe aku akan lebih jatuh cinta kot...

Abang Edi plak komen
  • Part yang ada nenek kebayan kembar beramai-ramai menari-nari tu cam Thriller versi hantu melayu.. hehehe..
  • Set yg time Majapahit tu.. abang edi cakap macam kat padang pasir... hape2 la abang edi ni... tu kan kunun cam temple kat Indon tu.. huhuhuh - I thought so la..
  • dorang kemban2.. daring..
  • part Hang Tuah letak kepala kat dada and perut PGL sambil sedey2, more daring...
  • abang edi lagi suka P. Ramlee the Musical..

Apa-apa pun, aku still suka gak PGL ni. Made in Malaysia. Aku bangga. And worth every ringgit I spent!!!

Highly recommended. Tapi tiket dah habis.. hahahaha (riaknya aku..mentang-mentang sudah dapat tengok)... semalam dapat email, PGL akan extend sehari lagi, tiket start jual ari ni.. sapa cepat dia dapat!!!!

p/s: Dapat 2 tiket free. hehehe.. jangan jeles. lepas ni aku mau ajak Nurul tengok sama-sama aku. Abang edi boleh tolong jaga Zizou di rumah. hehehe...

Aku yang tengah menunggu Hang Tuah

amik gambar ngan Hang Tuah aku dalam teater hall

aku yang bagi standing ovation


No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...