google analytic

Nuffnang

Wednesday, May 6, 2009

No man dan bibidup

My everyday routine is mainly – bangun pagi, hantar Zizou pi sekolah (taska), pegi opis, keje, balik dari opis, amik Zizou di sekolah, balik rumah, rehat.

Masak dinner? Kalau rajin. Kalau malas, minta abang edi tapau atau kami dine out ja (I always feel guilty for this – makanan luar yang tidak sihat, tidak dimasak dengan kasih saying, but then, mummy is tired bah).

Balik sekolah ja, Zizou akan minta buatkan susu dan makan finger biscuit. (Memang tidak cukup makan dan menyusu di taska agaknya).

Lepas tu Zizou akan minta aku bukak cerita Ultraman, kalau aku tanak, dia akan bawa aku bersilat macam Ultraman sambil mulutnya bising mengomel "No man, No man" (atau dalam bahasa jermannya – Ultraman).

But then, Ultraman di Astro Ceria hanya akan ada pada pukul 7 petang. Dan dalam masa yang sama, aku tamau ketinggalan tengok The Biggest Loser.

Alasan yang paling kukuh yang aku boleh berikan sebagai seorang adult kepada anaknya yang baru berumur 2 tahun - "No man rosak" or "No man sakit, dia kena makan ubat"

Dan yang kelakarnya... Zizou pun akan percaya kata-kata mummynya ini.. huhuhuhuh...

Lepas tu, bila daddynya pulang, dia akan bgtau "No man wosak".

Besoknya bila dah sampai taska pun, dia akan bgtau cikgunya "No man wosak". Cikgunya bagitau aku – Addin dan kawan2nya akan bersilat2 tiru gaya Ultraman, malah ada kawan dia siap bawa CD Ultraman. No wonder la Zizou di rumah sentiasa request aku bukak cite Ultraman. Dia ingat Ultraman tu sentiasa on ja di tv.

Hehehehe.. lucu mengenangkan anakku nan sorang ni.

I feel pity for Zizou. Matanya akan sentiasa bersinar2 kalau dapat tgk cerita Ultraman di tv. But aku dan abang edi sudah sepakat tidak akan belikan Zizou VCD Ultraman. Takut menjerat diri sendiri. Hehehe..

The other thing yang Zizou very fond of is – aircraft atau dalam bahasa si Zizou – bibidup. Aku pun heran mana dia dapat nama bibidup ni.

For this, i bought him a bibidup toy – besar juga. (beli di RnR Tapah time turun dari kursus di Cameron lantaran mummy sudah dilanda kerinduan yang amat kepada Zizou).

Zizou memang sayang gila dengan bibidup ni hinggakan kalau tidur pun mesti peluk bibidup.

Next time, kalau mummy nampak bibidup dalam bentuk softtoy, mummy belikan untuk Zizou. Harapan mummy and daddy, bila Zizou besar nanti, boleh jadi pilot! Hehehe.. Amin...

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...