google analytic

Nuffnang

Tuesday, May 5, 2009

Transformasi yang basi

Sesapa yang tidak buta mengenai dunia hiburan yang ada di Malaysia sekarang mesti dapat mengagak tajuk blog aku ni pasal apa.

Tak lain dan tak bukan.. pasal AF7 ni la.. transformasi kunun...

Sebenarnya juga, aku rasa tidak adil untuk aku bercerita pasal AF7 di sini, pasal boleh dibilang pakai jari (sebelah tangan saja) kekerapan aku menonton AF7 ni. Simply say "Buhring dan buhsan"... seakan2 tiada aura yang dapat menarik aku untuk tengok AF7 ni – diarinya hatta konsertnya pun... adakah kerana hostnya? Adakah kerana stage yang malap2? Ka aku mmg sudah sampai tahap jelak?

Kalau mau dibandingkan dengan OIAM yang baru ja berlangsung finalenya jumaat lepas... ibarat langit dengan bumi.. Nampak sangat perbezaan.. kalau di AF, budak2 disuap dengan segala yang ada – cara nyanyian, cara phrasing, segala apa jadah la dalam masa seminggu... hasilnya – masih buruk dan tidak dapat menandingi penyanyi asal lagu2 tersebut.. yo yo oo ja kunun pitching macam ni, cara sebutan macam ni, emosi macam ni... (kalau AF yang dulu2 semua aku follow... sekarang ni kureng...)

selayaknya effort tersebut dilakukan untuk membaca Al-Quran... tajwid macamana, tarannum nya bagaimana, pernafasan macam mana, mana sesuai nak waqaf.. tafsirnya apa... pahala pun dapat... tapi biasa la... dulu pernah ada Akademi Quran ni... maybe pasal tidak ramai followers... jadi musimnya pun tidak la sebanyak AF ni..

Yang cita pasal OIAM ni pula.. aku pun bukan mau tengok sangat, pasal lelah dengan scenario siri reality yang berlambak2 ni especially yg pasal nyanyi2... tambah2 pasal ada Tomok (tp musim pertama dan kedua aku tidak follow pun)..... hahaha.. tp tu mula2 ja.. ada satu jumaat malam sabtu tu.. husband aku ni terbuka la channel 8TV... sekali tengok best le plak performance si Tomok ni... terus follow every week sampai la ke final... rasa2nya, memang patut la dia menang pun.. tu baru transformasi... dan rata2nya semua contestant pun agak berkualiti... they pick their own song, buat arrangement sendiri, make the songs as theirs... dan yang penting, syafinaz dan paul Moss tidak la memanja2kan dengan kritikan (or may i say pujian) yang tidak patut2...

Bila si Rubisa dan si Zizi terkeluar dari AF, pun aku tidak heran... pasal aku rasa semua Sabahan pigi sokong tu si Esther... hehehe..

Sepatutnya kan, ada channel tv di Malaysia ni buat reality series macam The Biggest Loser di Hallmark Channel tu.. lagi ada faedah... exercise and eat right – towards healthy life...

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...