google analytic

Nuffnang

Wednesday, July 8, 2009

Kegembiraan yang berganda

Remember my blog about Azam – bukan nama baby saya (ntah hape2 punya tajuk...)?

Ish... sapa la aku untuk diingat mengenai blog aku yang tidak seberapa ini.. (tapi ada juga kawan2 yang bertanya apa benda yang aku membebel dalam posting aku time tu.. walaupun tidak dikomen directly)

Banyak lagi blog di sekitar aku yang canggih2 hatta mendapat anugerah... blog aku ni mmg sah2 untuk syok sendiri..

More like an online journal for my own keeping.. huhuhu...

(sudah berapa tahun aku tidak tulis journal guna buku....)

And remember last time when i said i want to jot down about what happen on 25th June?

Sekali lagi... jawapan bergema dari dalam hati aku sendiri... nobody will remember... hehehe..

Pada 25 Jun tu, aku kena attend 2 function penting... amatlah penting dalam career aku...

Satu function separuh hari (pagi sahaja dan diadakan di Menara PJH), manakala satu lagi function satu hari dan diadakan di PICC...

Oleh kerana dua2 adalah function penting, jadi aku kena buat prioritizing..

Yang separuh hari tu lagi penting, kerana itu function untuk meraikan aku dan colleague2 aku yang lain..

Yang satu hari tu untuk menyampaikan surat tawaran - which is aku memang sudah terima awal2 secara online (sudah terang lagi bersuluh) – dan upacara taklimat kepada semua yang menerima tawaran tersebut...

First of all, aku bersyukur kepada Allah kerana memberikan rezeki yang berganda ni kepada aku dalam tahun yang sama. And tidak dilupa, insyaAllah, my family will receive another anugerah yang lagilah berharga dalam hujung tahun ni – tidak lain tidak bukan, adik si Zizou...
Dan tidak dilupakan juga kepada abang edi yang memberikan sokongan padu dan jitu.. my parents yang sentiasa mendoakan kejayaan dan kebahagiaan aku.. bosses dan kawan seperjuangan di opis yang sama2 memberikan sokongan dan kerjasama... without all of you, takde le saye merase sume2 ni... betul tak?



Yang separuh hari tu – Majlis APC.

APC ni aku dapat untuk tahun 2008. Ada la dalam 11 orang dari ofis aku yang dapat (out of 120 staffs). Yang seronok tu sempat la juga aku terima sijil dari Menteri. Ada juga yang tidak bernasib baik tidak dapat sijil daripada Menteri pasal kementerian aku sekarang bz dengan isu hangat yang melanda satu dunia. Setiap penerima anugerah diwajibkan untuk mengambil gambar secara individu dan buat pembayaran RM9. Hari ni aku sudah terima gambar tu... amboi mummy Zizou.. tembamnya....

Dress code? Baju kurung or kebaya batik. Beberapa minggu sebelum majlis ni aku sudah pening2 mana la mau cari baju batik at this time dengan saiz badan aku sekarang ni. Nasib baik ada baju batik kain chiffon yang aku jarang-jarang pakai dan memang free size.. tengahari selepas majlis tu, kami dijamu makan tengahari...

Lepas ja majlis tu, aku sempat balik opis sekejap pasal aku malas mau pergi PICC awal2.. the next acara wud be at 2.30 pm.

Acara di PICC tu – Majlis Penyampaian Surat Tawaran dan Taklimat mengenai HLP

Another good news. Nasib baik kawan ofis aku bgtau mengenai semakan online di web JPA. Kalau tidak, memang aku tidak check tu. Alhamdulillah, aku dapat sambung study ke peringkat Master di Universiti tempatan. Colleague aku dapat pegi oversea. Sebenarnya, memang hasrat aku dulu2 mau sambung master ke UK. Tapi time aku apply tu aku just pilih Malaysia sebab keadaan ekonomi yang menggugat manusia sejagat.

Lepas dengar taklimat, baru la aku tersedar.... bukanlah senang urusan mau sambung belajar dengan biasiswa HLP ni.. macam2 la mau diuruskan. Nasib baik dapat local ja, kalau kena oversea, mau pegi BTN la, kena lulus IELTS/TOEFL la, mengurus pasal family yang mau dibawa la, visa la, tempat tinggal la..

Hasrat untuk round Europe? Aku cakap dengan abang edi, insyaAllah, kita akan ke sana.. mana tau rezeki dapat buat PHD pulak.. hehe.. lagi lama, 3 tahun tu.. kita tunggu adik Zizou keluar dulu.. kalau tidak dapat stay di sana untuk belajar pun, aku tau, dan insyaAllah sekali lagi, ada la rezeki untuk bercuti2 di Europe...

All in all, aku gembira. Memang rezeki anak.

What shud I do now? Buktikan kepada orang di sekeliling aku yang aku memang layak dapat APC dan aku tidak akan sia2kannya. Kerja sebaik boleh. Sampai la time aku cuti belajar nanti.. hehehe.. dan aku tidak sabar untuk bergelar student semula. I told abang edi, azam aku tahun depan.. untuk menyusukan adik si Zizou secara ekslusif selama yang boleh (at least 6 months) dan aku mau jadi best student.. hehehe.. kalau boleh, time aku grad nanti, aku mau dapat CGPA yang paling best.. lagi best dari CGPA aku time degree dulu... besarnya cita-cita.. InsyaAllah...


No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...