google analytic

Nuffnang

Tuesday, July 7, 2009

A visit to a clinic

hari ni aku rileks.. duduk rumah... pasal perut aku bergas macam air coca cola... sakit purut... tak ble nak berdiri tegak.. sudahnya.. aku tunggu sampai gas coca cola ni habis... then aku minta tolong abang edi hantar aku pegi klinik... amik mc.. dapat ubat... bukan sahaja ubat sakit purut.. termasuk la ubat lain yang aku minta untuk penyakit2 yg aku dapat sepanjang pregnancy ini..

sekarang ni, aku ambil masa untuk berblogging... anak bujang aku nan sorang sedang tidur... penangan ubat batuk dan selsema yang dapat time pi kkpj semalam.. tidak sampai hati hantar ke nursery.. semalam zizou batuk tak hengat time tidur.. sampai terduduk zizou kerana batuk.. sudahnya, abang edi memerintahkan hamba yang mc ari ni untuk mc sama2 dengan zizou di rumah... apa2 pun, hamba rela... sian dia kalau pi sekolah batuk2 yer...

tadi semasa di klinik... oleh kerana doktor tu pun takde patient lain.. setelah aku bertanya dia macam2... dan dia pun mmg jenis suka educate patient macam aku.. consultation yang amat berbaloi aku andaikan... aku minta dia tolong scan... hehehe..

sebab sudah ada scan sebelum ni di kkpj.. tp tidak nampak gender adik zizou apa.. doktor tu pun bz, ramai pula ibu mengandung yang menunggu di luar... jadi dia hanya tengok apa yang penting2 saja... structure baby, semua lengkap... uri pun elok di atas...

so, kali ni, mengenangkan my pregnancy is almost 23 weeks... dan alang2 ke klinik, aku minta doktor untuk tolong bgtau apakah gerangan adik si zizou ni... boy ke girl?

setelah lama ditelek... kerana ternyata adik si zizou ni pemalu.. kepit2... bukan cam time zizou dulu.. main tunjuk saja... hehehe... lama jugak la doktor tu mencari... akhirnya... terserlah sudah... jeng jeng jeng...

alhamdulillah... setelah masuk kereta... abang edi dapat meneka dengan tepat sekali... lepas tu dia suruh aku start reki2 nama yang indah2... apsal la aku ja selalu dapat task macam ni... abang edi tau jadi juri ja.. cheh... kalau tak best, dia tolak.. suruh cari lagi...

sudah la aku rasa susah yang amat mencari nama dia... malas la guna nama yang common dan moden pelbagai... kalau nama dolu2 pulak, yg klasik2, abang edi pula tidak suka..

tidak apa... suka atau tidak.. kalau adik zizou keluar tu nanti... ada la nama dia.. hehe..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...