google analytic

Nuffnang

Friday, July 31, 2009

Craving tidak pandai habis = ++ berat badan

Pregnancy aku kali ni mmg mencabar keimanan...

Manakan tidak, setiap bulan ja, berat aku mesti naik sekurang-kurangnya 2 kg. At least!!! Paling banyak 3 kg. Nurse klinik pun sampai siap warn aku supaya memastikan berat aku tidak naik terlebey2.. hmm... dulu time aku ngandung si Zizou, berat aku naik about 11 kg ja... nasib badan... skrg ni aku sudah naik 11 kg... dan aku ada masa 3 bulan lagi sebelum due... naya la aku ni... harap2 la by the time aku berpantang nanti, aku ble slim balik... huhuhuhuh....

Tp sebenarnya... tidak bole la mau salahkan nurse ka, penimbang berat ka... kerana nafsu makan tu adalah datang daripada diri aku sendiri... or maybe, can i blame my hormone? Atau bole ka aku blame kadar metabolisme aku yang semakin berkurang time aku mengandung ni? Huhuuuh... aku terasa macam mau cari swimming pool untuk berenang memecahkan lemak2...

Pregnancy aku kali ni... susah aku mau cari apa jenis makanan yang aku ada alahan... almost nothing... hmmm... means aku boleh berselera dengan apa saja... tapi kesan di sebalik makan tu tidak lah aku nampak sehinggalah aku makan benda alah tu.. contoh baru2 ni aku masak soto guna rempah Sernan colleague aku bagi... bau sedap, rasa menyelerakan... tetapi pada sebelah malamnya, aku terpaksa menahan rasa memulas yang amat gila kerana angin puting beliung sudah menyerang badan aku... walhal abang edi dan zizou boleh rilek ja tidur... huhuuhu... tade cirit pun... memang angin semata2... jadi, aku sudah menambah list pada senarai yang tidak boleh dimakan time mengandung ni – soto.

Semalam, teringin makan tosei pula... tapi rasanya aku tidak boleh kenyang dengan makan tosei ja.. so, aku menyuarakan kepada abang edi aku mau order kari kambing... dia ingat aku mau kari kambing kosong... alih2, aku cakap sama mamak tu aku mau kari kambing siap dengan dagingnya sekali... ehehehehe... tapi apa2 pun, kari kambing di Restoran Azwath Taman Equine memang marvellous...

Teringat pula aku... sup kambing mamak di Jalan 222 PJ pun marvellous... kalau pegi food court Jalan 222 tu, aku mesti makan nasi lemak bungkus dan order sup kambing... hmmm.. nyam2...

ni gambar aku ambil dari blog org... org yg buat post ni pun cakap sup kambing mamak ni best.

Dan sekarang ni juga, aku mengidam mau makan buah tarap... dengar2nya, sekarang sedang musim tarap di Sabah... huhuhuhuu.....

ni pun aku ambil dari blog org juga... kulit buah ni umpama baldu... ulasnya kecil2 dan manis... juga sedap dibuat cucur... org yg tidak pernah tgk buah ni akan fikir buah ni susah mau dibuka/kopek.. tp sebenarnya senang ja.. nyaman ni nyamu...

1 comment:

  1. Sedapnye buah tarap kakkkkk.. dah lama saya tak makan.. dulu duk Sabah mesti nak makan bile balik kg.. kat semenanjung mmg tak jumpe la..

    ReplyDelete

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...