google analytic

Nuffnang

Friday, October 1, 2010

My little Zara

Hari pertama dalam bulan Oktober 2010.

Ada 2 tarikh penting. 

9 Oktober - Birthday aku

25 Oktober - Birthday adik baby aka Zara

Wah.... my little baby is going to be a year old soon!!!!

Cepatnya masa berlalu. Banyak perkembangan pasal Zara yang aku tidak rekod dalam blog ni. Kalau dulu, time aku masih ada si Zizou saja, almost everything pasal dia pun aku mau blog.

Apa punya mummy la aku ni.. Sungguh tidak konsisten.. 

I am busy with my study... huhuhuh.. hari ni tiada kelas, tapi ini pun kira aku escape study+buat assignment

Nasib baik aku ada tulis dalam buku skrap ntah apa-apa aku. Ada juga yang mau diingat.


Zara's milestone

  • Zara pandai meniarap time dia 3 bulan. Cikgu nursery dia cakap - cepat meniarap. 
  • First crawl - 1 June 2010 (dia pandai merangkak ni time kami balik Labuan)
  • First tooth - 7 July 2010 (punya la sengsara mau tumbuh gigi ni. Boleh kata seminggu dia tidak lena tidur pasal sakit gigi)
  • First step - 8 July 2010 (dia sendiri mau berdiri. tidak payah mau diajar-ajar dan disuruh-suruh)
  • First 5 steps - 4 August 2010 
  • Second tooth - 7 August 2010
  • First steady step - 18 August 2010

Now, as at today, 1 October 2010
  • sudah berjalan ke mana-mana. hanya merangkak kalau mau tunjuk perasaan
  • pandai babbling - babble yang disukai - APPA! PAPPA! ATEH! NENE!
  • kalau pegang sikat, tau pula dia letak dekat kepala kunun mau sikat rambut
  • suka makan biskut for snack
  • prefer to eat table food daripada baby food (kalau aku makan, Zara pun sibuk mau berebut makan)
  • pandai menggoyangkan badan kalau dengar lagu rancak - bejoget la kunun tu..
  • suka buka buku cerita.. pandai pula tunjuk gambar character, bukan tunjuk rawak tanpa arah tujuan.. 
  • tidak suka duduk dalam kereta.. pandai rimas.. 
  • amatlah civilised kalau dipegang dan didukung.. diam ja.. jadi amat sesuai dibawa ke majlis, ke restoran dan bershopping..
  • rutin harian - bangun pagi ja mesti berak (macam daddy)
  • tidak suka tidur beraircond (ni pun macam daddy)
  • kalau dilarang contoh kena tegur "No!" atau "Zara........" pasal mau masuk dalam kabinet tv - dia tidak berhenti.. terus bantai masuk juga atau dia kan melawan balik "TA!!"
  • amatlah tidak mau dengan orang lain kecuali aku dan abang edi (kadang2 dengan daddy pun dia tidak mau)... ya ampun... separation anxiety yang melampau.. tapi senyum-senyum kalau diagah - jinak-jinak merpati... 
  • the only kawan she has - Abang Addin... apa yang abang addin buat mesti difollow.. kalau abang addin buli pun, akan tidak kisah... ohhooo... 
  • tidur lewat (jam 10!) tapi bangun awal 
  • and she's still breastfed.. alhamdulillah.. 
October Girls

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...