google analytic

Nuffnang

Monday, July 4, 2011

Disney Junior - Ahoy to Never Land

Last Khamis petang, dapat sms dari 66339 bertulis begini "RM0.00 : Frm Astrolife - U won a tix for 4 to Disney Junior event! 2 Jul, 1:30pm, Bk Kiara Equestrian. Bring astro bill/tix to enter. Call 0166880401".

Heran juga aku.. bila pula aku masuk contest pegi Disney Junior event ni. Contest lain ada la.. tapi sudah dapat tiket ni, apa salahnya.. pegi ja la..

Excited pun ada.. macam syiok ja.. confirm la si Addin dan si Zara suka.. tapi aku kena bendung dulu excitement tu dan tidak boleh bagitau sama si Addin.. Apa-apa hal pun, kena tanya Abang Edi dulu.. mana tau dia tidak berminat.. lepas Abang Edi kata ok, baru la aku berani spill the news to Addin.. Addin dan Zara memang suka tengok Disney dan Playhouse Disney channel.. Disney Junior tu adalah channel baru yang akan menggantikan Playhouse Disney start 11 July..

Hari yang ditunggu tiba...

Kami sampai agak lewat.. 15 minit lewat macam tu.. Ramai juga family yang datang.. kira meriah la.. oleh kerana aku tiada tiket, jadi aku bawa latest astro bil ja. Lepas registration, dapat doorgift dari Astrolife..

Lepas tu kami ternampak Zahid AF2 in pirate costume.. aku angkat tangan la kunun melambai sama si Zahid.. lepas tu aku rasa bersalah.. ya la kan, orang tu kan artis, tapi tidak pula kami minta mau bergambar sama dia.. nda pa la.. mesti dia profesional..

Cuaca panas yang amat.. jam 3.00 petang ada acara bergambar dengan Mickey and Minney Mouse.. sebelum tu, main game dulu.. oleh kerana event petang tu adalah bertemakan rancangan kartun baru di Disney Junior "Jake and the Never Land Pirates", jadi semua game adalah bertemakan ala-ala pirates..

Ada 4 booth - Agent Oso (tumbangkan botol dengan pistol air), Word World (cari huruf untuk eja SHIP), Handy Manny (buat kotak) dan Mickey Mouse Clubhouse (masuk dalam maze untuk cari tiga gambar).. selesai setiap game, kena collect stamp - macam main treasure hunt.. (tapi lupa la pula aku mau ambil gambar time si Addin main game.. terlampau panas kan time tu)..

Tidak dilupakan, lepas main each game, kami dapat souvenir gifts lagi.. serunutnya.. Oleh kerana budak kecik ada 2 orang, jadi kami dapat dua treasure map, maknanya gift kali 2.. macam-macam la dapat..

Lepas habis semua game, kami pun pegi ke kemuncak acara iaitu menunggu Mickey dan Minney untuk bergambar.. nasib sungguh baik sebab terjumpa Erika and the kids!! Aku sempat tanya Erika macamana boleh dapat invitation ni. Dia pun cerita yang dia ada isi satu online form dari AstroLife.. bila aku fikir-fikir balik, baru la aku teringat yang aku pun ada isi form tu... punya la main pelupa aku ni..




Nasib baik ada Erika, Ain dan Ammar yang comel-comel belaka.. bole la tumpang semeja melepaskan lelah.. thanks kepada event organizer yang menyediakan bottled drinking water dan biskut Jacobs free.. terbaek..

moody.. mungkin kerana panas.. atau kurang tidur.. besar kemungkinan juga sebab berada di tempat dengan ramai orang baru.. malu-malu la ni kunun..

Ain yang sibuk mewarna.. pandai betul si Ain ni color.. kemas ja..

 gambar ehsan Mummy Ain & Ammar (Thx Ika!)

 gambar ehsan Mummy Ain & Ammar (Thx Ika!)

Abang Edi yang sedang menunggu dalam barisan sama si Addin.. semua orang sedang tunggu Mickey dan Minnie keluar.. once sampai turn, barulah aku dan si Zara masuk barisan..

 Siapalah agaknya jadi maskot tu kan..
hasil "seni" si Addin - tapak tangan warna biru melintang di bawah

bukan mau berak..
aku ingat ada la maskot pirates ni betul-betul.. rupanya patung 2D ja.. cheh..

 Sudah mau beransur, ambil gambar dulu..

Ambil gambar di entry point pula..

 Zara ambil udara petang di pinggir padang kuda..


Sesampai di rumah... aku check di pigeon hole, baru la tiket pegi Disney Junior event ni sampai via GDEX.. ni mesti baru sampai pagi tadi ni.. semalam aku check tiada pun..


bertuah punya tiket..


Captain Addin Sparrow..


 Captain Zara Sparrow..


sebahagian dari hasil kutipan..



 ni la hasil dari treasure hunting tadi.. dapat sijil la kunun-kunun..


p/s: Secara keseluruhan, event ni menyeronokkan.. tapi rasanya adalah lebih bagus kalau kitaorg terdapat event sebelah pagi.. mungkin less panas membahang.. souvenir gifts yang kami dapat pun marvellous.. good job AstroLife!

2 comments:

  1. good exposure for the kids...;) tapi panasssssnye seb baik budak2 tak demam main kat padang di tengah hari terik begitu.. nanti i padet pics kita from kamera plak ek..

    ReplyDelete
  2. itu la.. bebudak suka, ibunya apatah lagi.. ada gak aktiviti di hujung minggu.. ika, apdet la.. jgn tak apdet.. hehe..

    ReplyDelete

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...