google analytic

Nuffnang

Thursday, October 23, 2014

Weekend with girlfriends

Dijadikan cerita, last weekend aku keluar dengan girlfriends ku yang setia; Liean, Faiz dan Diana.
Lokasi untuk dating: Pavilion KL.

Aku yang set time pukul 12 tengahari konon berjumpa sana, then lunch makan teppanyaki.
Sekalinya, aku yang lewat sampai 20 minit sebab terpaksa tukar tudung.
Bad tudung day. Ingat ada bad hair day ja. Huh.
Abang Edi la tu. Aku suda cantek-cantek pakai tudung lepas tu dia komplen pula.
Aku tukar tudung lain pun aku rasa macam lagi bidak.
Peduli la. Terlambat suda aku ni. Pigi ja la.

Kawan-kawan aku cakap mau celebrate besday aku kunun.
Aku suka ja :)
Aku saja suggest datang Pavilion ni sebab ada teppanyaki yang menjadi pujaan kami dari KK, si Alen.
Aku pun mau merasa juga, apa la yang sedap sangat dengan teppanyaki dorang ni. 
Lepas tu mau merasa teh ekslusif di TWG. Aku mula perasan dengan kehadiran restoran teh mahal ni di KLIA. Di Pavilion ada satu.

Teppanyaki di foodcourt Pavilion tu.
Sedap juga la.
Kalau kawan kami dari KK si Alen tu datang KL, mau 2 set teppanyaki dia makan di sini.

Sementara kawan-kawan aku yang lain bershopping di Dorothy Perkin, aku pula ke Clinique. 
Sebab ada promotion chubby stick.
Boleh dapat secara PERCUMA dengan syarat kena bawa lipstick sendiri untuk ditukar.
Lipstick tu hendaklah fullsize, bukan trial size, bukan lipbalm dan tidak kisah apa jenama pun.
Meliputi lipstick buruk, mau habis, sudah expired, sudah rosak sebab dimain conteng-conteng oleh anak, lipstick yang memang mau baling dalam tong sampah, etc.

Cantik warnanya. 06 Roomiest Rose.
Ngam dengan skin tone aku.
Lembut dan licin lagi tu. Puas hati la dapat free. 
Aku tukar dengan lipstick expired Mary Kay si Tasha punya yang expired sudah. 

Lepas solat, kami ke TWG Tea Boutique dan Salon pula.
Walaupun sebenarnya perut masih full penangan teppanyaki.


Group of 4.

Mahal kan teh dorang ni.

Macaron yang tidak manis.

Madeleine yang oh sedapnya. Nice texture. 

Madeleine tu makan dengan cream cheese dan jem teh. 

 Aku order teh apa ntah tapi dari kategori black tea dan ada perkataan Romance pada namanya.
Tak boleh blah sebab ada rasa macam rose yang kuat.
Sudahnya, dorang si Liean dan Diana yang minum teh aku.
Aku minum teh si Faiz yang jenis lebih kurang Earl Grey ja.

Jemput minum ye.

Lipstick print. 
Guna chubby stick yang dapat free daripada Clinique tadi.
Nice color kan.  

Chocolate fondant oh so heaven.

Sandwich yang boleh tahan with arugula. 

Liean yang minum dengan cawan tebalik. Haha. 

Me with Liean.

Faiz and Diana. 

Alhamdulillah. Semua sedap. 
Dan syukur, kawan-kawan aku semua satu kepala dalam hal melayan hasrat minum teh mahal ni.
Next time, kalau terasa macam mengada-ngada minum teh mahal, boleh ajak lagi kawan-kawan sekepala ni.
Kalau aku bawa Abang Edi, kirim salam le. 
He doesn't appreciate this kind of stuff. 

Lepas tu pegi Victoria Secret pula sebab dorang ni mau beli body mist.
Diana bagi aku hadiah body wash sebab aku bukan pemakai mist.
Perfume aku pun susah-susah mau habis. Tapi aku tidak busuk. Haha.
Sudahnya aku terjebak beli panties comel-comel di VS sebab ada offer 5 untuk RM115.
Harga normal RM35 sehelai.
Boleh la. Buat meningkatkan keyakinan diri. Haha.

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...