google analytic

Nuffnang

Friday, June 13, 2008

Outstation to Kuala Terengganu

Aku baru balik dari Kuala Terengganu.. ada meeting di sana…First time pegi Terengganu ni..

Aku suka dengan Kuala Terengganu.. tak banyak hotel, tp banyak homestay… definitely aku akan datang lagi untuk bawa family aku dan tinggal di homestay tu untuk vacation…

First day, aku pigi Pasar Payang.. beli kain batik untuk dipakai hari khamis..

Lepas tu, aku terjumpa menu Sup Belut dan Belut Goreng…

Selalu makan belut jepun ja.. (unagi – diperap dengan teriyaki sos)..tapi kali ni aku dapat makan goreng kunyit cara melayu.. delicious…

Belut goreng yang aku telah makan sedikit dari badannya..

Lepas tu, aku ada pigi Pantai Teluk Ketapang dekat airport… makan seafood goreng.. Selalu orang makan pisang goreng petang2…

ada keropok lekor, sotong goreng, ketam goreng, ikan goreng...

dan udang goreng... dan air kelapa si Taib Bob..

syoknya meratah sambil menikmati angin laut (pantai kena tambak untuk memanjangkan airport…kind of mencacatkan sikit suasana but still ok)..

aku bawa keropok lekor basah, keropok kering, gula nisan dan kain batik untuk aku… hehehe… all for less than RM150.. nice huh..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...