google analytic

Nuffnang

Monday, June 16, 2008

Teater P. Ramlee the Musical

Last Saturday, aku pegi tengok ni teater.. aku terasa mau tengok sangat2 setelah membaca komen2 yang memberangsangkan pasal pelakon yang bawa watak P. Ramlee ni iaitu Musly Ramlee. Yang season 1 tu, aku tidak heran pun mau pegi tengok, pasal satu, aku bukan kaki teater. Dan dua, aku tak minat Sean Ghazi.

What more can I say, persembahan Musly Ramlee memang BAGUS!!! Aku suka sangat.. aku sebagai peminat P. Ramlee yang tidak berpeluang untuk melihat P. Ramlee di zaman hidupnya (I mean, outside film), terasa seperti P. Ramlee hidup bila dilakonkan oleh MR ni.

Lepas tu, Liza Hanim pun bagus juga. Meremang bulu roma aku bila Liza Hanim start menyanyikan lagu Senandung Kasih.. sedap gila…. Kalau suara si LH pun sudah camtu sedap, bagaimana la pula agaknya suara arwah biduanita Saloma ya??

  1. MR dan LH layak dapat standing ovation.
  2. Aku teringin mau minta autograph dorang, tapi husband aku ajak balik cepat pasal tak sabar mau jemput si Zizou yang kami tinggalkan di rumah neneknya. Maknanya, lepas ni ble la aku ngan edi dating berdua2…hehehehe..
  3. Aku rasa berbaloi aku bayar mahal2 tengok teater dorang ni… lepas ni kalau ada teater best2 lagi, aku mo tengok dengan aturan seat yang sama.
teringat aku skrip si Richard Gere pada si Julia Robert dalam cerita Pretty Woman, dia cakap"Ada 2 jenis orang tengok opera (or theater.. mana2 la), satu samada dorang akan suka gila2, dan kedua dorang tak suka tapi dorang akan appreciate" -- lepas kurang macam tu la skripnya.

Dan aku pula, jatuh pada kategori orang yang kedua.


ambil gambar jap time waktu break

tiket tengok teater.. on me.. sempena hari bapa.. kunun..hehehe..



2 comments:

  1. i plak tader la minat pun kat sean ghazi tu.. but he was really good. dengarnya he demanded banyak for the 2nd staging.. thats y they go for MS.. -lenkali if ada masa gi layan small prod kat dbkl/matic/TAS.. not so much on props but great acting.

    ReplyDelete
  2. good for enfiniti.. no harm bagi part tu kepada orang yang tak demand dan betul2 berjiwa p. ramlee walaupun orang tu tak glemer..

    i penah experience pegi actor studio dulu... dorang acting mmg bagus.. tp sudahnya, i tgk props lampu je.. hehe.. time belajar dulu pun, ramai geng ajak pi istana budaya... tp tak minat..juhuhu...

    tp lepas ni, kalau dorang buat PGL lagi... i tgk kot.. we'll see then..

    ReplyDelete

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...