google analytic

Nuffnang

Wednesday, November 5, 2008

Escape to Bali – Part 1

I want to say thanks


  • To Allah… tanpa rezeki dan keizinanNya, sure aku tak dapat sampai ke bumi Bali. Dan kerana dengan kebesaranNya juga maka bumi Bali itu indah dan memukau.
  • To AirAsia.. now everyone can fly.. kalau tiada AirAsia, aku pun tiada la mau bermimpi pegi Bali.. terima kasih ye Tony Fernandes…
  • To my very dearest friends.. Ann dan Zila a.k.a Kecik.. without you both, I will be lost in Bali.. kamu la yang bertanggungjawab buat hati aku teringin pegi Bali ni.. dan kamu juga la yang bg aku tips, guidance.. prepare my itinerary… I love you both..


Apa yang aku buat before aku pergi Bali?

  • Aku beli sunblock – tapi aku tak guna pun. Pasal aku tak sempat berjemur pun.. huhuh… tade masa..
  • Aku contact driver untuk tujuan bawa aku jalan2 di Bali. Ann recommend aku Pak Wayan. Untuk 2 hari, aku bayar Rp500,000 (lebih kurang RM200). Pak wayan ni tauke sewa kereta ni. Orang yang bertanggungjawab bawa kami jalan2 ni Mas Kadek. Orangnya baik. Suka menyanyi dan pandai layan Zizou. Zizou pun suka sama si Kadek ni. Wayan bagi kami ni guna kereta Toyota Avanza. Aku just bagi itinerary, so Kadek ni akan bawa kami jalan2 base on itinerary tu.


Hard Rock Hotel, Kuta, Bali

  • Aku suka gila dengan hotel ni. Sejak first time aku set my eye on the article about HRH dalam magazine, aku teringin pegi sini. Memang tidak menyesal pilih. Next time aku pegi Bali pun, aku mau stay sini juga.
  • The food is ok. The room is ok. The bathtub is spacious.. 2 adults and a toddler pun muat..hehehe..
  • Duduk kat hotel ni.. tak keluar satu hari pun takpe.. ble lepak kat cabana swimming pool (first class!), main volleyball.. bbq dinner..malam lepak kat center stage… 2nd night di Bali, kami upah babysitter jaga Zizou.. tp lepas tu tengok ramai parents bawa anak dorang tgk live band sekali.. so, the next night, kitaorg bawa Zizou tgk sekali… and he enjoy it..

 bilik yang sederhana luas. siap ada couch pula tepi tu


 posing with the largest guitar I've ever seen


breakfast at HRH. banyak choice


Makan


  • Oleh kerana di Bali, 90% of the population is Hindu, mencari makanan yang halal kind of sukar sedikit (tade la susah sangat)… HRH menawarkan makanan halal (kalau ada pork, ada kena letak sign oink oink)..
  • Jadi, nak makan saja, cari makanan padang… my favorite? Ayam gulai, sayur singkong atau pucuk ubi (wajib) dan sambal merah.. hehehe..
  • Hari ke-3 di Bali, kami singgah di Jimbaran untuk dinner sambil melihat sunset… very nice view… I love it… dan ongkosnya juga hebat… untuk 1kg Ikan Siakap, 500g King Prawn, 700g squid, 3 drinks dan nasi, appetizers, fruits for dessert.. senang cakap.. mmg full la lepas tu.. sume sekali almost RM200… ohh.. tak dilupakan.. tips bagi kat busker yang kita orang request untuk nyanyi lagu Aerosmith – Don't Wanna Miss A Thing dan Matta – Ketahuan… hehehe.. we enjoy it.. Zizou pun enjoy.. dia yang paling sorak sakan..

    sunset view at Jimbaran

     Kitaorg order banyak lauk konon mau ajak driver, Kadek tu makan sekali. Sekali rupanya dia tu vegetarian la pula



Nanti aku sambung lagi..daa…

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...